Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nån här just nu??


ad hoc1

Rekommendera Poster

NumeriusNegidius

Varför gör du det? Om skivan fungerar som den ska (vilket jag betvivlar), så ska du bara behöva följa mina anvisningar jag skrev tidigare:

1. Pula in skivan i CD-driven

2. Tryck på Powerknappen

3. När den börjar boota, tryck F11 [snarare F8 då?], eller Del (jag kommer aldrig ihåg vilken). Det beror också lite på vilket moderkort du har... Du ska i alla fall få upp en dialogruta där du kan välja varifrån du vill boota. Du vill boota från CDn...

4. Om allt står rätt till börjar den boota upp på cdn. Där ska du formatera om C: i FDISK.

5. Sen är det bara att följa instruktionerna...

 

Annars har jag igen aning om hur du ska göra om du ska in och mickla i katalogerna... :)

 

Funkar det inte, så är mitt råd: köp en kopia i affären!

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter juh som du har en taskig skiva... om den har 'autorun' så är det juh bara att stoppa i den å köra - inget micklande i dos eller smartdrive eller winnt.exe överhuvudtaget... lämna tillbaka skivan å be om en ny ;p

 

Å det där att trycka en tangent för å välja boot-enhet har jag endast sett på en ibm thinkpad av alla datorer jag sett i mitt liv :)

 

4. Om allt står rätt till börjar den boota upp på cdn. Där ska du formatera om C: i FDISK.

 

Varför skulle man? Om allt står rätt till startar den xp-kärnan och installationen (kommer skriva ut "press any key to boot from cd") i vilken diskhanteraren används för att skapa och formattera partitioner... :)

 

[inlägget ändrat 2002-09-10 23:07:59 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Menar du stoppa in den när Windows är uppe och sen köra? Har jag aldrig provat faktiskt! Har installerat om min burk 3 ggr i år... :)

 

I BIOS på min dator är Diskett inställt som primär bootenhet och HDs som sekundär och CD-ROMen som triundär(? vad heter det egentligen? :)).

 

Så om jag bara pular in den och trycker på power så bootar Windows som vanligt... å det vill jag juh inte... :)

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeh.. nej, jag menar stoppa i skivan, boota datorn - skivans bootprogram kommer att skriva ut "press any key to boot from cd" - vilket man då gör, å då startar winxp-installationen (och det är inte i DOS utan under winxp självt, fast med teckengrafik)... så har alla legala XP-skivor jag använt fungerat... DOS, det är liksom antikt och ute ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Det gör inte min legala skiva... måste inte CD-drajven vara inställd som första bootval i BIOS dårå? Hur ska den annars prova att boota på CDn innan HDn?

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mathias Nordberg

Precis!

CD-rom:en måste vara inställd att boota FÖRE HD:n (fixas alltså i BIOS).

 

/Mathias

___________________________________

"I've noticed you're one of a kind.

That makes you kind of the one."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...