Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Har flugor en anit-flugsmällar-gen??

Mr Andersson

Recommended Posts

Sitter på jobbet och har ett dussintal flugor runt mig. Irriterande, särskillt när springer över bildskärmen, eller på händerna, eller ansiktet. Men så får man tar i flugsmällaren, och då är alla flugor borta. Jag ser inte en enda. Hmm... lägger ned den igen... då kommer den och sätter sig på näsan!!

arrgghhh!

Nån som har nåt fungerande knep att bli av dessa små irriterande småkryp?

[inlägget ändrat 2002-09-09 20:49:56 av Mr Andersson]

Du får skaffa någon stor ödla eller nåt som äter flugor. Kan vara trevligt att ha på jobbet! Coolt, tänk det på kundmöte...

Eld kanske fungerar annars...

..michael ericsson...

"Myggjagaren McEnroe" från Teknikmagasinet (120 spänn) kanske? Den är som ett tennisracket med ett elektriskt galler som dödar mindre insekter och paralyserar större.

Mycket bra för att döda insekter i flykten (eller som det står på handtaget: "DÖDAR INSEKTEN I FLYG MED ELSTÖT"...). Du slipper smaska flugor och getingar mot väggar och fönster.

Har du några flugor kvar efter alla tips?

Ställ fram en kanna juice, så kanske dom föredrar den i stället för din strålande bildskärm.

//Max

Jag har fler kvar, eller rättare sagt, det kommer nya hela tiden eftersom jag har ytterdörren öppen. Det är olidligt varmt annars....

Många bra tips har det blivit! När jag har implementerat alla dessa så kommer mitt kontor att bli det flugrenaste på norra halvklotet! ;))

Mikael Pettersson

Tips för flugjägaren:

Blomflugor;

Ta bort alla blommer, frukter och börja städa! rensa bort material som ej tåll väta, speja på lite insektmedel där flugorna samlas. (se dock till att vädra ut, annars får du gå med skammen på kontoret som den som flugorna besegrade)

Blomflugorna, i familjen daggflugor, där även bananflugan ingår (Ja, den som de kartlagt DNA för) är ena baddare på att föröka sig, speciellt när det har varit så varmt som det varit i sommras. Gör inte misstaget att använda ättiksyra för att få bort dem (de förökar sig nämligen i nämda)

Ett sätt att slippa flygfän inomhus kan vara att aldrig släppa in dem.

Myggnät är ganska billigt och det finns visst också en slags "draperi" att köpa.

Detta tips fick jag, och det funkar!!

Ta en kulört behållare, typiskt gul eller röd. Fyll den med såpavatten. Häll i en skvätt vinäger. Simsalabim så har du byggt en flugmassmördarbalja.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...