Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech Z540


mqr

Rekommendera Poster

Skulle absoult lägga på extra pengar och köpa Z560 istället, ett något högre wattantal (inte så betydelsefullt)men framförallt THX (ett digtaltljudformat) som ger dig ett kristallklart ljud vid uppseplning av DVD eller Audio_CD med digitalinspelning.

;-)

 

.Morpheus II

_________________________________________________

Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls.

/Oscar Wilde

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Såg på Dustin att de fått in nya högtalare från Logitech. LOGITECH HÖGTALARE Z-640 5.1

Det står ingen beskrivning och inget på Logitech hemsida.

Någon som känner till produkten???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har z-560, 2 fronthögtalare 2 bakrehögtalare och en låda för bas. Samt en kontroll stor son en stor tändsticksask. Kontrollen ansluts till ljudkortets analoga främre och bakre utgångar med två vanliga ministereo kontakter. THX innebär att z-560 uppfyller kraven för "multimedia" högtalare. Det finns en THX standard med högre krav för sk hemmabiosystem.

Och förmodligen ytterligare några för olika stora biosalonger.....Vill man få fram det "där riktiga hemmabioljudet" måste man ha en "Dolby digital" decoder.Och så måste DVD-skivan ha "Dolby Digital ljud"

Vad jag förstår har z-640 5 små högtalare istället för 4 st z-560 och 3 st ministereokontakter för att koppla till ljudkortets eller moderkortets analoga utgångar.

Tex har P4 moderkortet MSI 845D Ultra R tre ministereohonor som kan ställas in för att vara de 3 utgångarna. Men nån Dolby Digital "decoder" finns det inte...i det inbyggda ljudchipet.

Här finns en massa resensioner av högtalare.

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/earlyimpressions/Z560.html

Only for Fun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...