Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

moderkort Ecs eller Soltek?


natta

Rekommendera Poster

hejsan sitter och funderar på vilket av dessa kort som är mest användbart till en amd 1600+

 

SOLTEK Socket A, SL-75KAV KT133A ATX eller

 

ESC Socket A, K7S5A, LAN,TX

 

 

båda korten finns hos http://www.itbutikken.dk

 

vilket tycker ni man skall köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad jag läst om ECS K7S5A så är det ett _mycket_ stabilt moderkort med bra prestanda. Det som kan vara nackdelen med det är att det inte är så bra för överklockning. Men är man inte intresserad av sånt så är det ett bra val av moderkort.

 

Och precis som null skriver så finns det ju en klar fördel med att det också stödjer DDR-RAM.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska nog ta reviews med en nypa salt, tycker övervägande delen man läser är positiva.

 

Jag köpte en gång just ett ECS K7S5A just för att den både hade sdram och ddr men kunde inte få det att funka så det åkte tillbaka och jag bytte till ett annat märke.

 

Ett tag senare när jag skulle bygga ihop en annan dator fick jag för mig att återigen testa ett sådanmt kort och frågade då en online butik varför de inte sålde ECS och fick till svar att de tyckte det höll för dålig kvalité.

 

Sedan dess har jag aldrig fått för mig att ens föröska få tag på ECS längre, tror Soltek håller betydligt högre kvalité.

 

Dock inte SL-75KAV som var deras första "flaggskepp", den hade lite problem har jag hört.

 

Ska man ha riktigt kvalité är det nog Asus som gäller.

 

[inlägget ändrat 2002-09-09 09:46:47 av jasså?]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag utgår mest från de som använder som använder just det moderkortet från vissa forum och inte så mycket från de reviews som finns om kortet.

 

Men visst håller jag med om att det finns bättre märken än ECS, men är det prestanda/krona i "oklockat" tillstånd så tror jag att ECS ligger ganska bra till.

 

Om man gör en slagning på http://forums.anandtech.com så finner man många inlägg om det där moderkortet från såna som använder det.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...