Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FC-PGA2 på SLOT1?


Scourge

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag vill vet om jag kan använda en Celeron II FC-PGA2 CPU på en socket370 Adapter till SLOT1. Kommer det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast troligt. Jag kan inte använda Celeron från 533A(533MHz 0.18u) på mitt moderkort som stöder Celeron 300 till 533(MHz .25u) sen ändrades bla drivspänning.

En förutsättning är att adaptern stöder din Celeron. Då kanske det går.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alla moderkort som stödjer en FCPGA2-Slot1-adapter. Vilket moderkort har du?

 

De flesta moderkort stödjer iaf FCPGA-Slot1-adaptrar, dock kan en del moderkort vara "kräsna" på vilket märke det är på adaptern.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tidigare ett sånt moderkort, men det var innan FCPGA2-processorer hade kommit. Jag körde såväl en PIII700E och en CeleronII850 på det kortet, detta mha en Soltek FCPGA-Slot1-adapter. Om du har möjlighet att köpa en FCGPA CeleronII så kan det ju vara något att fundera på då de är väldigt överklockningsvänliga - jag körde min CeleronII i 1133MHz utan problem på det moderkortet.

 

Men för att tala om FCPGA2(Tualatin)-Slot1-adaptrar så finns det bara, vad jag vet, ett enda märke på FCPGA2-Slot1-adaptrar och det är Powerleap's PL-iP3.

 

Enligt en länk som finns från deras hemsida så ska det fungera med en sån på ditt moderkort.

https://www.quickbase.com/db/6v74ue7a?act=QuickSearch&srchtxt=PL-iP3%2FT&x=36&y=13

Men har du planer på att överklocka så har jag läst mig till att det är lite svårare att göra det om man använder den adaptern.

 

Hälsn

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat om den passar mitt moderkort, och den fanns med i deras lista över kompitabla moderkort. Så jag ska ta och beställa en sånt från Dustin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...