Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68i Vs Samsung T100


Adam Molin

Rekommendera Poster

Hej

 

Vilken mobiltelefon ska man välja Ericsson T68i eller Samsung T100? Bägge har sina för&nackdelar, eller ska man lägga en extra peng så att man kanske kan välja mellan Nokia 7650 också?

skriv gärna + & - på dessa lurar. T ex Ericsson har Bluetooth men bara 256 färger.

 

Adam

______________________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad ska du ha telefonen till ??

 

Beror ju på vad du ska göra med den... skryta med den läckra skärmen eller utnyttja funktionerna ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung blir nog stora i den mobila världen, det ser man på de produkter de har och de som kommer. Själv är jag en glad T68:a ägare som kommer att byta telefon denna höst (intresserad av en beg T68m uppgraderad?). Mitt tips är en mobiltelefon med Microsofts OS, dessa telefoner börjar släppas denna höst/vinter. Samsung släpper en Microsoftlur med kamera, Svenska Neonode (även den med kamera) kommer till Jul och sedan har vi Smartphone som kommer till hösten. När man har en Mobil med Microsofts OS behöver man inte köpa en ny för att få den senaste och kolaste tjänsten, man bara laddar ner det från nätet ;-)

 

[inlägget ändrat 2002-09-08 12:36:46 av Prana]

[inlägget ändrat 2002-09-08 12:38:03 av Prana]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jo, en mobil med ett eget OS i eller os i från Microsoft låter helt ok. SonyEricsson P800 rockar fetast just nu, men en annan grym lur är ju Joey http://www.carrierdevices.com/index1.html - dom säljer den på Dustin, men den är lika stor som en IPAQ, kanske inte den smidigaste lösningen på PDA/mobil i ett, men annars en ganska vettig lösning. Man kan t ex chatta med sina polare via MSN & gprs. (man är alltid online) man betalar bara för den trafiken man skickar&tar emot...billigare än SMS i längden. Kanske detta blir nästa fluga. Man kan även lägga in ICQ på Joey, den har ju Pocket PC 2002 i botten. =o)

Adam

__________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör även kunna köra ICQ på P800 eftersom den kör Symbian. ICQ-klient för symbian:

http://www.neuon.com/index2.php3

 

/Stefan - kör själv ICQ på sin Palm m500

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tro mig jag orkar vänta på SonyEricsson P800 =o). Priset ligger på ca: 8600kr just nu innan den är släppt, man hoppas att den sjunker lite iallafall. Men priset verkar inte avskräcka många om man kolla på hur många som förbeställt denna produkt hos t ex www.jt.nu

 

Verkligen coolt att man kan köra ICQ på symbian OS men MSN mess....kan man nog bara köra på Pocket PC phone edition tror jag. Men då kan man väl köra ICQ på Nokia 7650 också eller?

 

Adam

__________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

javisst, och sen kan man ju roa sig med att stirra på en blåskärm i telefonen förutom datorn då, och göra ominstallationer var 3e månad tack vare pyttemjuks självförgörande mjukvaror. Sen kan man gotta sig åt alla mobilvirus som kommer sprutande så snart användarbasen är någorlunda stor, för att inte tala om oönskad porreklam rätt in i nallen via MMS.

 

Utveckling på gott och ont antar jag?

 

Ja, jag vet! PhoneXP med produktaktivering!

 

Nä du, microsoft behöver lära sig ett och annat.

 

Jag tar symbian ANY DAY!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, P800 lär bli en killer, Joey är grym. Men om man är ute efter en liten mobiltelefon och inte en stor "PDA" så tror jag fortfarande på en mobiltelefon med Microsofts OS. Kan allt som P800:an och Joey, men är mycket mindre. Jag tittade på Neonodes lilla telefon (fysiskt) och den slår allt jag tidigare sett. Jag kör i dag en Pocket Loox-T68-Blåtand-gprs, har Messenger på hela tiden. Så jäkla coolt. Vill verkligen ha detta i en liten mobil +kamera.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Du skrev =

 

"Jag kör i dag en Pocket Loox-T68-Blåtand-gprs, har Messenger på hela tiden."

 

- Hur funkar det med GPRS?? man betalar bara för den trafiken man utnyttjar eller? Blir det mycket trafik om man har MSN messenger igång hela tiden? Eller MSN messenger ligger kanske inte och skickar ut data hela tiden? Men så fort någon går online så vet den ju det, då måste den ligga och kolla hela tiden DVS det skickas datapaket hela tiden. Men efter som dessa paketen är små så blir kostnaderna också små kanske? Vad kostar en MB på ditt abb.? och hur många MB data skickar/tar du emot varje månad? typ....MSN online på hela tiden blir kanske inte så dyrt trots allt? Jo, sant P800 är blir nog en killer med ICQ och MP3 m.m Vilken Pocket Loox modell har du? den med 400Mhz eller?

 

Adam

_______________________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att den skickar lite databitar i "viloläge". Håller på att mäta vad det ger på en månad. Har Vodafone och betalar 65 sek för 2 Mb, kostar 20 kr per extra Mb man kör. Jag antar att jag bränner en hundring i månaden på gprs trafiken totalt (mail, AvantGo, Messenger mm). Man bör ej surfa på "vanliga" siter då det verkligen suger massor av Kb. Och ja, det är en 400Mhz-kille i min Loox :-) Supernöjd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

hejsan

 

LOOX - T68 - Bluetooth - gprs = Vilket mobiltelefon abb?? Telia eller Vodafone? och vilka inställningar har du ??

 

//adam

__________________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...