Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min skärm skakar ibland,


Lallare1

Rekommendera Poster

och jag har ingen aning om varför. Jag har ändrat färger o uppdaterings frekvenser men till ingen skillnad. Just nu skakar den inte men för 10 minuter sedan gjorde den det. Detta problem har uppenbarat sig både i Linux o i XP och på andra datorer. Skärmen är en Targa 19" TCO95 och har väl en 3-4 år på nacken.

 

En tanke jag har är att sladden från skärmen till datorn är fel, jag har ju hane hona möjlighet.

 

Någon som har/har haft samma problem? och gärna en lösning tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som omgivande magnetstörningar eller störningar på elnätet... typ en gigantisk tvättmaskin i huset som går igång? Eller grannens HiFi-anläggning kanske? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för den, jag tvättar och tumlar nu och ska försöka kolla lite vad mina grannar gör nästa gång den skakar. Iofs så skakar inte skärmen just nu och det var likadant i min förra lägenhet men min dåvarande granne var DJ och min en av mina nuvarande grannar, hon har den största TV jag har sett fast TV och magnet...hmm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mobiltelefon som ligger i närheten ger ifrån sig signaler (eller mottar?) så skärmen kan skaka en del utan vidare...

 

...fast det brukar man juh förstå när det väl ringer i den, då får juh skärmen typ spel :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hmm, har du kollat så att det inte är någon störmkabel lindad eller i närheten av kabeln som går från dator till skärmen?

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig skakar skärmen när tågen åkerförbi.

 

Bilden skakar när jag använder Micron, eftersom den sitter på samma jordledning som bildskärman/datorn.

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...