Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget är för enkelt


The_Master

Rekommendera Poster

Hallo!!

Jag har köpt en IBM gxp120 på 120 gb. Men jag kan inte partitionera upp den. Om jag formaterar den till fat32 går det tydligen inte att ha större partitionera än 32 gb. Men om jag formaterar till i NTFS kan dom vara hur stora som helst (upp till 64 gb styck iallafal, har ej testat med störe). Jag har windowsMe och windows2000.

 

jag har andvänt diskhanteraren i windows2000 för att partitionera hårddisken.

 

Att mitt modrerkort skulle vara för gammalt verkar konstigt Jag har ett asus A7V133-c med hyfsat ny BIOS (1007).

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 18:44:39 av The_Master]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklaring kan finns i följande ord (finstilta) i en broschyr för ett Microsoft OS:

"Denna trycksak är enbart avsedd som information och innebär inga som helst åtaganden från Microsoft sida...."

Varför inte testa tex SuSE 8.0 Pro Linux?

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Formatera den i Windows ME i så fall. Windows 2000 kan bara skapa FAT32 på maximala 32 GB, men kan ansluta till 127 GB om den är formaterad i Win98/ME.

 

MS tanke är att man inte ska köra stora diskar i Win2000 med FAT32 utan använda NTFS som är bättre, säkrare och stabilare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Det bör funka att gå in i fdisk från en start diskett och tabort partionen på disken och skapa en ny.

Lyca till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst funkar det med FDISK, men tänk bara på att du förlorar allting du har på disken.

 

Med Partition Magic har du allting kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja...

Nu fungerar allt. Jag som trode att win2000 skulle klara såndana saker utan problem...

Jag löste det med partition magic (snabbt och enkelt program)

har nu en partition på 10gb och en på 110gb båda FAT32.

 

Tack för hjälpen!!

\\marcus

 

[inlägget ändrat 2002-09-08 21:12:46 av The_Master]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, varför FAT32 ???

 

För det andra, varför gnälla på de inbygda programmen alls ? Antingen är de för kraftiga och tar hand om för mycket (Media player, IE ) och då stämmer man MS eller så är de för klena och klarar inte av saker och då gnälls det av den anledningen.

 

Hur ska ni ha det ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...