Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eAnthology


DeWe

Rekommendera Poster

Hur blir man av med detta prog: ? Och den där STOP skylten, och hur f-n kom det in i min nya PC. jag har testat deras instruktioner hur man avinstallerar det på Win XP home men inte f-n funkar det. HJÄLP /DW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte i "Lägg till/Ta bort" program i "Kontrollpanelen"?

Annars kan du titta i registret och avinstallera. Skriv regedit i "Kör". Här finns det i registret:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

 

Har du aldrig varit i registret tidigare, så uppmanar jag till försiktighet och ev. ta kopia innan.

 

Eventuellt kan det finnas i "Autostart" också. Skriv msconfig i "Kör", så ser du fliken "Autostart". Bocka ur om det ligger där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maratonmannen,

Den registernyckel som du hänvisar till hjälper inte till att avinstallera några program. Tvärtom så tar man bort möjligheten att använda programmets egna avinstallion.

 

Om programmets egna avinstallation inte fungerar så kan man snygga upp i Lägg till/Ta bort program i Trollpanelen genom att radera motsvarande nyckel på den plats som du hänvisar till, men själva programmet försvinner inte för det.

 

Om man verkligen skall in i registret för att få bort program bör man kika under

HKLM\Software\tillverkare\programtitel.

 

Som vanligt finns det inga garantier för att det inte blir ännu värre när man är inne i registret och petar..

 

\\Anp

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 18:37:56 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm.. för bara några dagar sedan testade jag stop-sign (http://www.stop-sign.com). Jag tyckte inte att de verkade seriösa, eller att produkten var bra. Är det den stopskylten du pratar om?

 

Den borde finnas vid Lägg till/Ta bort program. Annars kan du ju kontakta dem.

 

Om du får upp någon säkerhetsvarning när du surfar så bör du INTE godkänna den (och absolut inte kryssa i att alltid godkänna) om du inte vet vad det är för något som de vill installera.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips, och att avstallera i kontrollpanelen läggtill/tabort hade jag såklart provat, men varnig kom hela tiden att programet stod å gick. Hur som så efter lite svärande till skojjarna som prackar på en stop and sign så fick jag ett av installations prog (patch( så nu är det borta. Fick även veta att det smyger med när man installerar imesch. /Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...