Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontankort?


gdgd

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Jajjemen, har en kompis som gjort det i en ny mobil där mobilen är "låst" till ett abonnemang.

 

Det gick alldeles utmärkt! :)

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låst till ett abbonemang eller en operatör? Det är viss skillnad, och det förstnämnda har jag aldrig hört talas om och är tveksam till att det är möjligt.

 

Om telefonen är operatörslåst är det ju inga problem att stoppa in ett annat simkort från samma operatör i den.. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jonasn!

 

Låst till ett abbonemang eller en operatör?

 

Tja, det står så i de flesta annonser nuförtiden från SIBA och ONOFF att mobiltelefonen är låst till Comviq t ex.

 

Det var just en sådan mobiltelefon som min kompis köpte och stoppade i ett kontantkort istället :)

 

Vill minnas att det var ett "rullande" Telia abonnemang som kompisen fick låst till sin mobil. Sedan tidigare hade kompisen ett kontantkort som stoppades i mobiltelefonen.

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 15:30:38 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men den är inte låst till ett specifikt abbonemang (läs: simkort), utan till en operatör. Min poäng är alltså att du kan använda vilket simkort som helst från samma operatör oavsett om telefonen är låst eller inte. Vad jag vet är det bara Comviq och stormarknaderna som pysslar med detta otyg nu för tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...