Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grön skärm


JohnLöv

Rekommendera Poster

Börja med att kolla skärmkabeln. Du känner nog någon som har en. Är den fortfarande grön, så gå vidare med grafikkortet.

Fortfarande grön med annat grafikkort, då är det troligen en krets i skärmen som har gått.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan vara magnetiserad, kolla i menyn om det går avmagnetisera...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att det inte sitter en switch för det. På vissa gamla skärmar fanns det en switch som man kunde ställa om mellan grön/vit, färg och brun/vit. Lite märkligt men så var det.

 

Annars kan det som de andra säger vara skärmkabeln som sitter dåligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Det är väl bara att skruva ur skruvarna på båda sidor. Eller är det den modellen där den ena delen sitter fast i monitorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, problemet är löst, men troligtvis inte pga er....

 

Hade gröntonad skärm i kanske över en månad. Otroligt jobbigt för ögonen. Men som jag hoppades på blev den bra igen. Helt plötsligt flimrade det till, och skärmen såg nu istället rödtonad ut!! Men efter ett tag kom jag på att det borde varit för att jag varit van vid den gröntonade inställningen, och att skärmen egentligen var vit som den skulle vara. Underbart skönt nu ser man alla klara färger igen.

 

Skumt, min philipsskärm har gjort så här en gång förut, då la den av i ca en månad också. Testade Degauss men verkade inte funka, eller kan det ge effekt en vecka efteråt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...