Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lan-buss


Weyland

Rekommendera Poster

Såg att någon funderade på att göra ett community eller 'något' - kom då att tänka på en annan idé jag funderat över då och då; rullande demoparty.

 

Först har tanken att inreda en lätt lastbils skåp för 4-6 personer och datorer gnagt i mitt huvud, så man kan köra runt å plocka upp sina kreativa polare och parkera på någon gård, jacka in el och vara kreativa ett par dygn utan att tvingas samordna kollektivtrafik, datorflytt och annat knöligt mellan semestrarna.

 

Vidareutvecklad borde man kunna skapa någon form av mobil lan-lastbil, tänk a la de största postlastbilarna med långt släp. Kanske bygga om en dylik enhet med nedfällbara väggar som kan bli extra golvyta, och se till så det spänns upp någon form av vägg å tak över dessa nedfällda sidor - borde man kunna pressa in 50-100 pers åtminstone? Ok, man behöver fortfarande tillgång till en diger mängd EL - men det är väl knappast så man turnerar och parkerar på närmsta camping direkt :)

 

Tidiga skisser:

http://kali.dnsalias.com/test/

 

Funderar mest på om det är en genomförbar affärsidé, mest på skoj, men kräver juh sponsorer förstås. Fördelen mot fasta partyn torde vara möjligheten att turnera igenom ett stort antal städer tämligen snabbt under sommarhalvåret?

 

Självklart ska lastbilen vara svartlackerad med stora dsektlogotyper i dsektgrönt =D

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

[inlägget ändrat 2002-09-06 21:05:30 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, kanske skall kontakta den bussen som stod utanför jobbet, "Netbuss" låter som det perfekta buss företaget för den här idén ... de borde juh kunna fixa en lastbil och en chaffis :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: hur har du gjort följande bild?

 

Snabb femminuters skiss å quickrender i lightwave, jag suger så på att rita 'freehand' nämligen ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. tja, får väl höra mig för litegrann åtminstone.

 

Har letat efter liknande företeelser någon annanstans på vår planet, men inte hittat något liknande att ta efter, hittills...

 

Många praktiska problem att lösa förvisso, men allt hänger juh på sponsring (iofs som ett vanligt party, fast det brukar inte kosta en mille att hyra lokalen ;)

 

Får väl utveckla skisserna å en bunt praktiska lösningar som behövs å stoppa ihop ett litet 'what if'-blad. Mottar gärna ideer och lösningar i den här tråden förstås... :)

 

Frågan är förstås oxå om man tror att någon kommer att vilja delta å betala inträde. Har en känsla av att lansera det som 'lan-party' för gamers löser den biten dock? :7

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 00:35:38 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som någon har för lite att göra på jobb om dagarna :P

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vägra bli vuxen ;p

 

Tyvärr är det tvärtom, men jag tycker om att starta nya projekt hela tiden så.. :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vägra bli vuxen ;p

 

Jepp, man gör så gott man kan :-)

 

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du att man får köra en sådan bred bil på svenska vägar ??

 

eller är din tanke att bilen kör till ett ställe, sedan packas den upp och LAN-partyt börjar, därefter körs alla datanissar ut, bilen packas ihop och kör vidare till nästa ställe ?

 

Jag förstod det först som att ni skulle sitta i bilen och köra runt :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du att man får köra en sådan bred bil på svenska vägar ??

 

Ja, om du kör varningsbilen med "bred last"-skyltarna på så ;p

 

Nejdå, tanken är förstås att parkera på hyrt område där det lokala energibolaget hyr ut el exempelvis. Å då veckla ut hela spektaklet till lastbil stillastående.

 

Jag förstod det först som att ni skulle sitta i bilen och köra runt

 

Tja, ett lager bränsleceller över hela golvytan kanske? :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...