Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

community


pepino

Rekommendera Poster

Hej Pepino!

Jag kommer ihåg en del inlägg från dig. Då du frågade om något tips till en bra webbtjänst. Jag har faktiskt samma problem.

Jag kan tänka mig skapa något kul webbgrej, men är inte ett community alldeles för vanligt?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig kvittar det vad vi skapar... bara det blir nåt...

 

/Henrik

 

---------------------

<tarej> - grymmaste taggen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet är att du skriver PHP och jag skriver ASP...

Mig kvittar också vad vi skapar för något. Har du något förslag?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lite ASP också så det är inga problem så, jag har tänkt på vad man kan göra i fyra veckor nu men de tankarna har inte kommit någon vart... Det är ju som du säger, det ska va något unikt...

/Henrik

 

---------------------

Man ska inte slå med en slägga i datorn. (Orginal "Man ska inte kasta sten i glashus.")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gåller med dig!

Lunarstorm är ju ett stort community som man väl knappast kan konkurrera med.

Eforum är ju ett stort forum som man väl knappast kan konkurrera med.

osv.

Har du någon idé om vad det skall vara för typ av sida?

 

Nu skall jag ut på stan, men jag återkommer imorgon bitti...

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var dumt av mig å tänka på ett community. Om man skulle göra som du och gå ut lite...

 

/Henrik

 

---------------------

Man ska inte slå med en slägga i datorn. (Orginal "Man ska inte kasta sten i glashus.")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lite ASP också så det är inga problem så, jag har tänkt på vad man kan göra i fyra veckor nu men de tankarna har inte kommit någon vart... Det är ju som du säger, det ska va något unikt...

 

tror att det kan vara svårt att komma på något unikt nu för tiden, det mesta är väl redan påhittat (nu menar jag hemsidor och liknande) ... i alla fall de idér som jag fått i min skalle.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att det kan vara svårt att komma på något unikt nu för tiden, det mesta är väl redan påhittat (nu menar jag hemsidor och liknande) ... i alla fall de idér som jag fått i min skalle.

Vad sägs om att några av oss smarta Eforum-are går ihop och konkurrerar ut Lunarstorm? ;)

 

Att ens blivande konkurrent redan är stark på marknaden är ingenting som borde avskräcka från att ge sig in på samma marknad. Om alla lät sig avskräckas så skulle det inte finnas mer än tex ett eller två företag inom samma bransch på samma marknad.

 

Allt handlar om marknadsföring och att kunna erbjuda kunderna en bättre produkt. Ingen produkt är perfekt, som innebär att det alltid går att skapa en bättre sådan.

 

Ja ja det var några tankar från mig om det här med att starta något som redan finns, osv...

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 04:41:23 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunarstorm har liksom 26 anställda och nästan 1 miljon användare. Plus att det finns en rad andra communitys som försöker bli lika bra så vi kan redan ge upp...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi alla installerar proxy servrar på våra hemnätverk/jobbnätver/ överallt där vi kommer åt, och sedan blokerar URL:en http://www.lunarstorm.se* så lär det bli en del mindrea besökare.

 

(Notera * efter lunarstorm länken, vill inte länka till ett sådant värdelöst ställe :) )

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma igen!

Jag funderade lite inatt. Det enda jag kom på var att man kanske skulle kunna göra ett eget SimCity eller något - på nätet. Där varje användare bygger upp en egen stad/ett eget land och sedan konkurrerar med andra.

Säkert en värdelös idé, men det enda jag kom på...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart det går å så men det låter mer eller mindre skitjobbigt.

 

jag är innne på det Almir säger att göra en sak bättre som redan finns, men kanske inte ett communtity precis. Nu när Netzapp inte funkar mer kanske man kan göre en skitbra statistiktjänt som skickar statistiken via mejl i snygga html brev med staplar å allt, (eller kanske inte...)

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan ju ringa å fråga telia om de också kan blockera lunar...

 

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i. Man kan ju ta någon tjänst som redan finns/funnits som inte är så stor och göra en bättre sådan tjänst.

Ett 'Netzapp' var ju ett bra förslag att göra, men det är ju i princip bara ett engångsarbete och sedan är det klart!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du en startsida?

Tycker det låter som en bra idé! Har du någon idé om vad portalen skall innehålla?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2002-09-07 11:01:35 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan va allt mellan himmel och jord. Fast å andra sidan finns det redan en massa som är bra, tex idg.se ...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju göra någon portal som specialliserar sig på ett visst ämne!

Kanske något inom datavärlden där vem som helst kan skriva artiklar och andra kan kommentera dem och sätta betyg på dem.

En sak dök upp i mitt huvud då jag tänke på betyg:

Man kanske hade kunnat göra en bokportal. Man har massor med boknamn och man får betygsätta, kommentera. Och om man är på jakt efter en bok så kan man söka efter de med högst betyg.

Det behöver inte vara böcker. Det kan vara låtar och filmer också.

Vad tycker ni om min idé?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra idé. Fast om det ska funka riktigt bra måste sidan vara välbesökt, men det går ju att ordna.

 

Det kan ju bli som idg´s testcenter, fast att alla som vill kan kommentera och recensera något. Detta tåls att bygga vidare på...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om det finns något sådant redan?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att alla bygger en egen stad eller land och konkurrerar är kanske inte världens bästa idé då jag tror att allt kommer att sluta i ett Virtuellt Världskrig.

 

Men jag fortsatte den tankebanan och kom fram till att om man bygger på samma stad och där varje användare är sin egen person kan man bygga upp företag i staden och låta dem konkurrera.

 

På så vis är blir det efter ett tag en fullt fungerande stad där personer kan testa sina företagsidéer innan det blir verklighet, även om det är en virtuell stad är det riktiga människor som måste bli intresserade och på så sätt använda tjänsterna/köpa produkterna.

 

Låter som ett jätteprojekt som kräver många användare, men om det fungerar känns det som en bra idé. Just nu i alla fall..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har aldrig sett något sådant, något svenskt finns det i alla fall inte...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite problem kan det bli om vi tillsammans skall bygga ihopa sajten.

Dels vid programmering och dels vid registrering. Det är 15 mil mellan Jönköping och Kristianstad. :)

Om jag gör bok-community så gör du film-community...vad tycker du om den lösningen?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja isåfall kan man ju lika gärna lägga ner sammarbetet och jobba för oss själva. Kan vi inte göra så att du skriver allt ihop så ordnar jag med allt annat, tex hosting administration mm??

 

 

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...