Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISDN modem till ADSL??


Arfsan

Rekommendera Poster

Hej!

jag har Bostream ADSL och en Pentium 4 1700 MHZ, men jag har även en pentium 2 266 MHZ med 48 MB ram, 20 GB hårddisk. Det är så att i den andra datorn (P2) har jag ett ISDN modem i. Jag undrar, är det som ett nätverkskort för ADSL? Funakr det kortet eller måste jag köpa ett nytt "nätverkskort"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett ISDN modem så kan du INTE ha det kortet som ett nätverkskort.

 

Men om du hade en ISDN router som du sedan kopplade din dator till den, så är det ett nätverkskort som sitter där, annars så får du köpa ett nytt kort..

 

- M

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså: Enda orsaken att behålla ISDN-kortet är om du har kvar ISDN-abbonnemanget. Det är det enda det kan.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså: Enda orsaken att behålla ISDN-kortet är om du har kvar ISDN-abbonnemanget. Det är det enda det kan.

 

precis, ISDN och ADSL går inte ens på samma frekvens.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att man inte kan ha isdn och adsl samtidigt =)

 

Nej, det kan man inte ha, men eftersom han har ADSL så är hans ISDN antingen bortplockat eller så har han flera telefonnummer.

 

De företag som erbjuder ADSL leverarar inte ADSL om ISDN finns installerat på telefonnummret så min något av de alternativen ovan har han :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ISDN är alltid ett separat abbonnemang och har eget nummer. ADSL "hänger" på det ordinarie telefonnumret.

 

Själv har jag både ISDN och ADSL utan problem, och ISDN-numret är alltså inte mitt vanliga telefonnummer. Det var lite gny när ADSL-installatören kom, det trådpar han ville använda var ju upptaget av ISDN-abbonnemanget.

 

Datormässigt är ADSL ett LAN och mitt ISDN-modem ett modem. Inga problem.

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ISDN är alltid ett separat abbonnemang och har eget nummer. ADSL "hänger" på det ordinarie telefonnumret.

 

precis, du kan t.ex. inte ha ADSL på ditt ISDN nummer.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Christer Olsson

Finns det någon leverantör som kan installera ADSL på ett ledigt trådpar då? Vi har två lediga trådpar till huset och kör annars ISDN. Men ingen av bredbandsleverantörerna vill installera ADSL om inte det finns något analogt abonnemang..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...