Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bästa lösningen?

matte81

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på med ett program som man först matar in lite värden i editrutor, och sedan ska skriva ut dess, samt labels som står brevid. Sedan så ska det även sparas i databas, och ska med hjälp av dessa värden kunna kontrollera att värden som matas in nästa gång är korrekta! Men jag har en fråga hur man bäst skriver ut dessa värden. Har funderat på en Quickrepot, men det är ju rätt omständigt då jag har olika editrutor varje dag... Är det någon som har något tips?

Kanske lättare om jag säger hur det fungerar innan jag använder mitt program. Då har jag i excel, en sida där man varje dag fyller i två olika tal i olika kolumner, en totalsiffra och en dagssiffra. Nu gör jag ett program som automatiskt räkar ut totalsumman, och visar den på skärmen. SÅ att man kan kontrollera det värdet med totalsumman som jag har. Men problemet är alltså utskriften. Det ska ju se ut liknande det jag har i excel. I dagläget har jag fem olika excelark. Ett för varje dag. Ca 20 olika totalsummar och dagssummor som skirvis in varje dag. Vissa förekommer bara en dag i veckan, andra måndag onsdag fredag, eller varje dag.

Ok, Jag förstår väl lite mer men jag skulle nog använda quickreport endå.

Om du tycker det är krångligt att skapa Labels under runtime så kan du ju alltid skapa en quickreport och bara ett stort memo-fält. Sedan skicka in ditt data(formaterat enligt önskemål) till memofältetet och sedan skriva ut det.

Alternativ två är att skriva ut texten på ett "Canvas" men då fölorar man många av de fina funktioner som följer med quickreport.

Hoppas detta hjälper lite.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...