Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq suger hårt!


Björne

Rekommendera Poster

  • 2 veckor senare...
Klas Karlsson

Jag tycker inte supporten suger, kanske beror på att jag ringe till deras växel iof.

 

Compaqs datorer suger hårt däremot!!!

 

Men jag ringde compaqs support för ca 6månader sedan när jag skulle sälja en gammal bärbar Compaq 386a, och frågade vad de fyra kontakterna på strömkontakten skulle ha för spänning/ström

 

De kopplade mig till en tekniker som sa att han skulle leta i ettt par gamla pärmar och ringa tillbaks.

2 timmar senare ringde han och illsammans gick vi igenom hur kontaktten så ut och vad det skulle vara för spänning in, så att jag kunde bygga ett eget nätaggregat (det är varken lätt eller billigt att få tag på ett compaq orginal till en såpass gammal dator).

 

Nu visade det sig att en vän som jobabr på en datro firma kunde fixa ett sådant, med supporten var super...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sundberg

För ett företag med x antal datorer måste det var idealiskt med märkesdatorer (t.ex. compaq) men själv skulle jag aldrig släppa en märkesdator innanför ytterdörren hemma.

 

/Mart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Bra beslut.

 

Jag hade en compaq tills för ett par månader sedan, och den funkade bra till att börja med, men när man skall bygga ut den funkar helt plötsdligt hälften av korten otroligt dåligt.Systemet hänger sig och jäklas.

 

Nu har jag en hemmabyggd celeron, det enda som djäklas nu är mitt gamla sunkiga mtrox kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Deras support och service är INTE den sämsta!!

Den är OBFINTLIG!!

 

De är som burkarna skrot, kräva pröjs,75 sekiner/fråga när deras produkt ej är kompatibelt är hårresande!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...