Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför funkar inte mitt minne?


Jojja

Rekommendera Poster

Vet någon varför min dator inte tar mitt minne?

 

Jo, det handlar om en Fujitsu x453 ( http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/ergopro/Handbooks/ErgoPro/Ergo_e_x.pdf )

 

och den har ett 16MB Sdram minne nu, och jag testade att sätta in 32,(PC100) 64 (PC100) och ett 256 (PC133) Hm inte alla på engång...

 

Om jag sätter in 32, eller nått av de andra själv, så piper det tre långa och två korta. Och jag har testat olika kombinationer i någon av det två bankerna. men det vill sig inte.

 

Men om jag har 16MB´s minnet i bank 1, och sen sätter nått av de andra minnena i bank 2, så piper det inte, utan under uppstart så står det nått i stil med " wrong checksum RAM, uppdated" och så tar den bara 16MB´s minnet.....

 

 

Så till frågan, varför tar den inte minnet? Är det känslig på nått sätt, så den måste ha nått orginal? eller va fan är det?

 

Hilfe :D

 

 

 

//Dreben

_____________________________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...om jag har 16MB´s minnet i bank 1, och sen sätter nått av de andra minnena i bank 2...wrong checksum RAM, uppdated..."

Tittar man på sida 101 (page 9-9) så ska det vara så. 16 eller 32MB i bank 0 då kan du inte ha något i bank 1 enligt "Memory configurations". Och max är 128MB (64+64) enligt manualen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att använda 32MB sdram´et i båda "bankerna", men sålänge den sitter solo, så piper den, men om jag har det "vanliga" 16MB sdram´et i bank 1, och det andra i andra banken, så piper den inte iaf, men tar dock bara 16MB..

 

Jag vill tycka att jag har testat alla kombinationer...

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...