Just nu i M3-nätverket
Jump to content

En bok

THD

Recommended Posts

Hej!

Jag väldigt tacksam om någon ute kan hjälpa mig med ett problem som jag kan inte lösa själv. Jag skulle vilja göra en hemsidan och det är inte vilken sidan som helst.

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig så att ger er exakta info om hur sidan är tänkt.

Men om ni tänker Er att när besökare kommer in till sidan och där finns en bok. Klicka man på boken och kommer man in till till första innehållet. Precis som en vanligt meny när man går ut och äta. Klicka man på varmrätter och det ska bläddras till varmrätter precis som när man ska bläddra själv bok el. menu. Hur gör man? Någon som har kan? Tacksam för hjälpen

Flash kanske...?

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

Hejsan!

Fint sidan men det är inte så jag hade tänkt mig. Tänk dig att du ska öppna en bok. Där kan du välja vilken avsnitt som du läsa ur Innehållet, och man kan backa till Innehåll sidan när man önskar.

Kan man inte snicka ihop en sånt med hjälp av frontpage. Tack för svaret!

[inlägget ändrat 2002-09-06 12:30:02 av THD]

Jag hävdar fortfarande att Macromedia Flash är ett verktyg som du kan använda för att göra det du vill. Ska du göra snygga animeringar i HTML direkt i Frontpage så önskar jag dig lycka till...;)

Alternativt kanske du kan göra ett PDF-dokument och lägga ut. Där finns det bra funktioner för innehållsförteckningar. Mer "boklikt" får du leta efter.

Förresten så är sidan "perfect tools" som hänvisas till här ovan gjord just i Flash. Det finns inget som säger att du inte skulle kunna göra en sida i Flash som funkar precis på det sätt du önskar.

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...