Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sista användaren nu... :(


Egyptolog

Rekommendera Poster

hej!

 

jag hade för några dagar sen ett problem med datorn...rätt som det var så stängdes winxp (pro) ner...och ett felmeddelande dök upp...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=327366

 

efter detta kunde jag inte gå in på internet längre...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=327830

 

men av någon anledning kunde jag gå in på internet om jag bytte användare...dvs loggade ut från den användare jag var på när felet inträffade och loggade in på en annan...(?!)

 

så numera är jag bara inne på den andra användaren..vi har 3

för några minuter sen stängdes windows ner igen och samma meddelande som förra gången kom upp...

 

och när jag loggade in igen så kunde jag inte heller på den användaren logga in på internet.

(telia adsl)..det står att servern inte hittades istället för att öppna inloggningssidan..(login1.telia.com)

 

nu är jag inne på det 3e användarkontot...

alltså det sista... :(

 

kan dessa två fel ha ett samband...

 

och vad ska jag ta mig till?? :((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser på dina tidigare frågor att du har (haft?) hårdvaruproblem och även att ditt ADSL-modem är USB. Möjligen kan det vara ett hårdvaruproblem med modemet som är sambandet.

 

Annars har man i utgångsläget separata nätverksinställningar för varje konto i XP. Det är därför det fungerar när du byter användare. Kan man utgå ifrån att du går igenom anlsutningsanvisningarna i detalj när felet uppstår?

 

En sak du kan prova, vore att helt enkelt ta ut ditt nätverkskort ur maskinen och ha USB-modemet som enda kommunikationsmöjlighet.

 

Vidare rekommenderar jag besök på modemtillverkarens webbställe och supportsidorna. Problemen kanske är kända där.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

{Du kan lätt lägga till fler användare på din maskin, så länge du har felet. Titta i kontrollpanelen}

[inlägget ändrat 2002-09-06 08:15:39 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...det står att servern inte hittades istället för att öppna inloggningssidan..(login1.telia.com)"

En sak till att kolla, Proxyserver. Verktyg-->Internet-alternativ-->Anslutningar-->LAN-inställningar. Bocka ur rutan under Proxyserver "Använd en proxyserver för nätverket..."

 

Eventuellt är detta en inställning som måste göras för varje användar-konto.

 

[inlägget ändrat 2002-09-06 08:34:11 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej..

 

kollade lite i enhetshanteraren....

 

under nätverkskort ligger både nätverkskortet(3com) och modemet...

(d-link usb)...ska det vara så??

 

och att ta bort nätverkskortet som larsw föreslog är kanske en lösning, men kan man inte bara avinstallera det?

isåfall..hur?

 

tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du avinstallerar, så gissar jag att nästa gång du startar så hittar Windows nytt nätverkskort och installerar.

I alla fall avinstallerar du i Enhetshanteraren. Dubbelklicka på nätverkskortet och välj fliken "Drivrutin" så kan du avinstallera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruvmejseln är inte helt fel den heller.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...