Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

usb-portar funkar ej


plelkes

Rekommendera Poster

Hellö,

jag har en bärbar IBM-dator med 2 USB-portar.

Igår kväll upphörde plötsligt dessa att fungera. Tex har jag en palm-docka kopplad, och när jag försökte "synca" fick jag bara till svars att ingen kontakt.

 

Taxam för hjälp

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hmm, vet inte riktigt vad det kan bero på men kolla följande.

 

Gå in i Kontrollpanelen och System. Leta dig fram till Enhetshanteraren och kolla om det finns något gult utropstecken eller ett frågetecken vis USBenheten. Finns det betyder det att Windows har sett att något är galet med den. Testa i vilket fall att ta bort allt som finns USB i Enhetshanteraren och starta om datorn så kommer dessa enheter att installeras om, kanske avhjälper det ditt problem.

 

I annat fall kanske det helt enkelt är så att du har "dragit" och "slitit" i usbkopplingarna för mycket så att de är sönderdragna(hände underteckad) och då är det bara att gå till en datarepartör och få sin usbport utbytt om man har en bärbar dator.

 

Kollat efter virus?

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Jag har också en ibm thinkpad med dåliga usb-portar. Den på baksidan brukar börja glappa. Jag har skickat in den till ibm, och dom bytte hela moderkortet. Det ska tydligen vara ett vanligt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska tydligen vara ett vanligt problem.

 

Ja ganska vanligt, beror ofta mycket på användningen av olika usb tillbehör och handhavandet av dessa, vi har detta problem på jobbet, tyvärr.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...