Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HjÄLP.... filer borttagna av misstag.


Carine

Rekommendera Poster

Hej jag är en tjej som skulle behöva hjälp av någon som kan hjälpa mig att få tillbaka filer som jag av misstag har kastat i papperskorgen. Buhu...

 

Det som jag har kastat bort är brev som jag har skrivit i Word,bmp,jpeg + gif bilder jag har haft för att infoga i mail jag skriver, samt foton som jag har tagit med digitalkamera och sparat i "My Photos" i PhotoDeLuxe HE 3.1

 

Korten finns kvar i Photogallery i PhotoDeLuxe 3.1 och jag ser dem ( enbart som små kort i en lång rad)men jag kan under inga omständigheter få fram dem så att jag kan se dem en och en för att sedan spara dem i "MyPhotos" igen och sedan föra över dem på en cdskiva.

 

Jag kanske ska tillägga att jag har Windows -98,jag har provat att hämta tillbaka ovannämnda filer med Norton Utilities 2000, men det programmet hittar inga filer. Eller också är det jag som inte kan med det. Hmm.....

 

Jag skulle bli öööööööverlycklig om någon kunde hjälpa mig.Vid ev. svar vore jag tacksam för en tydlig förklarning för jag är inte så "haj" på det här med datorer.

 

Tack på förhand!

 

Belinda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara raderat (kastat) filerna, så är det ju bara att gå in i papperskorgen och hämta tillbaka dem.

 

Har du däremot tömt papperskorgen, så måste annan programvara till för att få tillbaka dem.

 

Under tiden, spara inte en massa nya filer, för då är risken att du skriver över de filer som är raderade.

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...