Just nu i M3-nätverket
Jump to content

www.powerwebs.se

rogny

Recommended Posts

Är det någon som haft problem med powerwebs?

Mitt tips är att aldrig välja dem som webbhotell levrerantör. Dom svarar aldrig i telefon eller på mail. Nu har mitt tiden på mitt domännamn gått ut och jag kan inte förlänga det. Nu får jag vänta i 1-2 månader innan namnet släpps fritt innan jag kan registrera det igen. All min e-post studsar.

JAG ÄR INTE ENSAM !

jag har powerwebs som webbhotell, jag sitter precis och skriver mitt uppsägnings brev till dem.

Har du fått login uppgifter till deras kundwebb ?? jag har haft dem i 2 år (1 år för att jag inte sa upp skriftligt i tid) och har inte fått några login uppgifter.

De har inte svarat på ett enda mail jag skickat till dem under dessa två åren, jag fick svar en gång, och det var när jag sa att jag inte tänkte betala min faktura.

sedan dess har det vart dött.

Jag skickade KO mot dem en gång och då blev det lite fart (var när jag hade registrerat mig, betalat och sedan inte fått några loginuppgifter på ca 2 månader)

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

Jag har försökt med allt. Jag har faktiskt tom. spammat dom med 50 mail om dagen och kommer att fortsätta med det. Jag har även skrivit till kronofogden i Karlstad för att försöka ta reda på om dom har gått i konkurs. Har även försökt maila intresse anmälan om att ev. öppna ett stort antal webhotell och försöka få dom att ringa mig på det viset, men inget lyckas.

jag sitter och skriver ett fint word dokument,

"Härmed säger jag upp alla de tjänster jag betalar för hos er."

Jag ångrar att jag en gång i tiden rekomenderade dem bara för att jag hade beställt där ...

jag har inte sagt upp mitt kontrakt, men jag har bara betalat för ett år och kommer inte att betala en krona till. Några inloggnings uppgifter har jag inte fått. Jag tänkker inte betlata en krona till dem. Något jag däremot tänker göra är att arbeta för så att dom inte får några fler kunder.

Då får jag väl rekommendera NetIntense till er som söker nytt webbhotell med _bra_ support :)

--

.Weyland - skillnad på reklam å rekommendation?

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Levonline.com är också mycket bra, det löjliga namnet till trots.

Billiga, säkra, mycket servicebenägna, och väldigt kunniga...

Ful hemsida dock, men låt inte det lura er.

kan säga dig att du måste säga upp ditt kontrakt minst 1 månad innan det går ut, du måste även göra det skriftligt,

Jag tänkter ta en kopia på mitt brev och spara i ett bankfack om jag får en faktura till.

Jo, det stämmer juh förstås - är ett renodlat nt-webbhotell. Har fått för mig att space2u verkar hyfsat stabilt och snabbt och hanterar php å mysql bland annat.

--

.Weyland

Jag kan rekommendera http://www.andol.se. Jag har aldrig tidigare stött på snabbare och bättre kundtjänst. Jag har ställt många frågor, tex om SSI och PHP, frågor som egentligen inte de behöver besvara men alltid fått ett bra förklarande svar.

Men självklart kostar det en hel del, om man jämför med utländska webbhotell. I jämförelse med svenska WH så är de däremot en av de billigare.

Tyvärr måste jag 'flytta' och överge Andol IT då sajtens 'behov' blivit större och jag troligen kommer välja ett utländsk webhotell pga det lägre priset, men jag rekommenderar de i alla fall.

Almir - ...

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

Jo, det stämmer juh förstås - är ett renodlat nt-webbhotell. Har fått för mig att space2u verkar hyfsat stabilt och snabbt och hanterar php å mysql bland annat.

jag får ta mig en titt, öhh .. någon som är intresserad att köpa ett domännamn ?? :)

795:- / kvartal var lite för mycket även för min hårt arbetande plånbok ...

Annars så verkade det helt OK, synd att de inte hade något trevligt mellan 25 och 100 MB.

Varför skall man behöva säga upp det? Jag har betalt för ett år och kommer inte betala en krona. Svarar dom inte på telefon eller mail så får dom skylla sig själv. Jag kommer ALDRIG nånsin betala en krona till dom, sen får dom göra precis hur dom vill. Dom skulle ju bara våga skicka en räkning, då vet jag en som beställer tågbiljett till Karlstad.......

Jag kan meddela att Powerwebs AB (556578-9582) inte är försatt i konkurs fram till den 5/9 2002

Fick svar från Skattemyndigheterna.

Blev lite förvånad. Hoppas att dom kommer att gå i konkurs.

du är inte ensam, hur hade du tänkt att försöka få folk att förstå att de suger ?

det står i ditt avtal att om du inte säger upp det skriftligt minst 1 månad innan abonemanget löper ut så binder du dig för ett år till.

Skickar du ett mail till dem då och säger att du inte tänker betala så kommer de att svara på ditt mail.

Däremot om du skickar ett mail till dem och frågar hur du säger upp ditt abonnemang så kommer de inte att svara.

Jag har letat och letat på Powerwebs, men har inte någonstnas kunnat hitta deras avtalsvilkor.

Så vitt jag kan förstå kan man inte bli bunden till något avtal om man inte först har haft möjlighet att läsa det..

Eller är det någon som hittat avtalsvilkoren och i så fall var?

Har aldrig sett något avtalsvilkor och kommer därför inte att betala något mer. Har varit i kontakt med dem som har mitt domän namn kan jag bevisa för dem att jag var senaste ägare av domän namnet så kommer jag kunna överta det själv. Blir nog inte så enkelt längre för powerwebs att registrera domäner där längre. Berättade för dem hur det låg till

Jag tycker att ALLA svenska webhoteller erbjuder på tok för lite "bandwidth" per månad, alltså antalet tillåtna överförda GB, för att kunna vara användbara för mer populära privata websajter. Medan man här i Sverige för kanske ca 1000 kr/år får 10 MB samt 2 GB överföringsgrängs, så kan man utomlands (GB, USA) få 250 MB samt 25-30 GB för samma pris.

Sedan får man också många fler extra tjänster (databas, statistik, osv...) gratis. Webhotellen är också mycket mer proffesionella, större, pålitligare, seriösare.

Så lyd mitt råd och flytta utomlands (alltså inte Ni, utan websajten ;)), där ni får MYCKET mer för pengarna.

Almir - Snart utvandrad utlandssvensk. ;)

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

på den tiden när jag reggade mitt abonnemang så fick man villkoren hemskickade tillsamans med en bekräftelse på att man ville ha det man beställt.

Man skulle då läsa igenom villkoren, skriva under pappret och returnera det, man fick då även räkningen med 30 dagars betalning.

Därefter tog det 2 månader + KO innan jag fick mitt konto ...

Har aldrig sett något avtalsvilkor och kommer därför inte att betala något mer. Har varit i kontakt med dem som har mitt domän namn kan jag bevisa för dem att jag var senaste ägare av domän namnet så kommer jag kunna överta det själv. Blir nog inte så enkelt längre för powerwebs att registrera domäner där längre. Berättade för dem hur det låg till

låter super bra ...

jag skall se om inte jag kan få iväg min uppsägning i morgon.

Säger bara loopia.se! de är bäst! så är det bara! billiga, snabba och en massa funktioner! =)

jag har bestämt mig för att lägga ner skiten och börja med annat istället. (altså sidan som jag tänkte flytta)

men tack för tipset i alla fall.

Säger bara loopia.se! de är bäst! så är det bara! billiga, snabba och en massa funktioner! =)

..å ett övervakningssystem som startar om servrarna varje kväll (5-15 minuters nertid) och ingen support på helger eller kvällar/nätter, går servern ner en fredagkväll händer inget förräns på måndagen (hänt). Nej, Loopia har verkligen inte gett mig några positiva upplevelser direkt. Dålig bandbredd för filöverföring via ftp oxå, förstår inte varför...

--

.Weyland

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...