Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bild i Fönster `?


cybot

Rekommendera Poster

Hej

Jag ska ha små bilder på min sajt .. när man trycker på dom ska man få upp bilderna i ett större fönster så man kan se dom bättre .. nu mitt problem -> i det större fönstret vill jag ha knappar under bilden med möjlighet att spara bilden samt stänga fönstret. Jag vill dock slippa urlfönster knappar och allt annat som hänger med ett internetfönster. ?

 

nån som vet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte testat det ultimata tipset "visa källa"?

 

Gör du det på tillexempel denna sidan så ser du följande i ett javascript:

 

hWnd = window.open(sUrl, "newmessage", "width=600,height=400,menubar=no,scrollbars=yes,toolbar=no,resizable=YES");

 

Gissar att du kan lista ut vad du ska ändra för att få det som du vill.

 

Men om du med

urlfönster knappar och allt annat som hänger med ett internetfönster"

menar även fönsterramen och programlisten med[_][-][X] så får du använda exempelvis lager istället. Eller så finns det något som heter så mycket som (tänker så det knakar)...fan, kommer inte på det. Men om det är ett sådant du menar så så är det säkert någon annan som kan hjälpa annars ska jag försöka komma på det.

 

Hoppas det hjälpte lite iallafall.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok nu har jag kommit så långt så att allt funkar utom knappen i popupfönstret "spara bild" . Man ska alltså kunna spara ner bilden på datorn genom att trycka på den knappen .. hur gör jag det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite lurigt. Det normla är ju att bara göra en länk till filen som ska sparas, men eftersom det handlar om en bild så kommer den ju bara visas. Det finns ett par olika tänkbara lösningar som skulle kunna funka, jag har dock inte testat själv.

 

1. Antingen kan du zippa filen och länka till zip-filen.

 

2. Modifiera headern på filen så att webbläsaren inte fattar att det är en bild. Hur du gör, om det funkar och om det blir problem att kolla på filen efter att du laddat hem den har jag ingen aning om.

 

3. I ASP kan man göra ett streaming objekt eller nåt som skickar data till klienten binärt, om det går i PHP vet jag inte, har aldrig gjort det ens i ASP, bara hört talas om det.

 

4. Döp om filen till .mongo eller nåt och uppmana besökaren att ändra namnet när dom laddat hem den.

 

5. Uppmana besökaren att högerklicka och välja save as. Antagligen det enklaste och smidigaste.

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det där med .zip kör jag med.. det funkar men hur får jag dit knappen nu blev strul .. =) kan jag omvandla denna till en knapp ? där det står oncclick kan man köra en länk där istället ? <a href ?

 

<input type="button" value="Stäng fönstret"

onclick="javascript:parent.close()">

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Stark

Eeh, du skriver konstiga förklaringar. Men är det såhär du menar?

 

<input type="button" value="Ladda hem" onclick="javascript:document.location.href='länk till zip-filen'">

 

Och vad gör denna fråga i PHP-forumet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör denna fråga i PHP-forumet?

 

Jag har följt tråden sen starten och avvaktat om tråden skulle ta en vänding mot PHP, men det har ju endast blivit JS varför jag omgående flyttat tråden till forumet för Javascript.

 

//Moderator för PHP//

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...