Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nollning...


Kristianstad

Rekommendera Poster

Som svar till //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=326152

Idag har jag varit på s.k. inspark och "nollats" i skolan...

Vi blev nedkletade i

gammal (!) surströmming

gammal mjölk

gammal youghurt

gammal ketschup

gammal senap

gammal sirap

gammal keso

 

Nu skall jag duscha! :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt aldrig smakat surströmming någongång. Är det något du rekommenderar, Maratonmannen?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det något du rekommenderar..."

Med kokt potais, råhackad lök, tunnbröd och mjölk (många dricker öl till) och i gott sällskap är det en festupplevelse.

Tyvärr ryggar många tillbaka av lukten och vågar inte smaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surströmming var intressant, den enda gången jag kom i kontakt med surströmming på min nollning (som fortfarande pågår) var när vi hade en surströmmingsmiddag med tillhörande drycker :)

 

Nu ska jag iväg och spela brännboll och dricka öl med resten av nollorna! :)

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-04 16:31:18 av Divine Light]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det luktar illa, men smakar gott? :)

Man skulle kanske testat... ;)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att man aldrig ska äta något som luktar illa! Det är ett tecken på dålig mat.

 

 

 

Fast en del illaluktande ostar är ju goda förstås :)

 

TN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gymnasiet här i Kristianstad!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi blev ju ganska kletiga och vi luktar inte så gått. Men jag trodde det skulle vara värre...

Vi slapp äta någonting hemskt!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju förfärligt, hemskt och äckligt. Varför ni går med på sådant, fattar jag inte?! Ser inte det roliga i att bli nedkletad i mat.

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte det roliga i att bli nedkletad i mat
Det tycker inte jag heller! :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fråga - självklart att det var på ett gymnasium. Jag tror och hoppas att ingen högskola skulle tillåta något sådant. Jag säger inte att det är helt förkastligt men kan man inte hitta på andra "lekar" som är roligare för båda parter?

 

Göra något som innehar den del av maktfullkomlighet som fösarna vill ha men samtidigt inte är fullt lika förnedrande/meningslöst. Nu slapp de visserligen äta skiten...

 

Det viktigaste när det gäller nollning är dock inte att aktiviterna är fullständigt reglerade utan att de som har ansvar för det hela verkligen tar ansvar och håller koll på deltagarna. Om någon ser ut att må dåligt ska en icke fösare se till att prata med denna.

 

Viktigt även att ingen tvingas mot sin vilja att göra något de inte abslout inte vill.

vid fester ska alkohol aldrig ses som det självklara/enda att dricka, definitivt ska man aldrig tvinga någon att dricka.

 

Ett exempel från högskolevärlden som visar lite på hur värdingarna svängt under senaste åren. På många skolor idag ställs inte gratisdrickan ut vid bordet under (nollnings)festerna utan den plockas i dörren. Mao står det ingen öl på bordet som de som ej inte vill ha blir tvungna att byta, utan alla tar vad de vill ha vid dörren.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så självklart, va fasen nollning kommer ju från högskolan från början, chalmers tror jag men är inte säker...

 

/Henrik

 

---------------------

<tarej> - grymmaste taggen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Vissa tycker annorlunda...

________________________________

 

Brottsbalken; 22 kap. Om landsförräderi m. m.

 

...

 

"6 a § Den som

 

1. utvecklar, producerar eller på annat sätt förvärvar, lagrar eller bibehåller kemiska vapen eller överför, direkt eller indirekt, kemiska vapen till någon,

 

...

 

Såsom kemiska vapen enligt första stycket 1--3 skall anses sådant som definieras som kemiska vapen i Förenta nationernas konvention om förbud mot utveckling, produktion, innehav och användning av kemiska vapen samt om deras förstöring.

 

Är brottet grovt, skall dömas till fängelse i högst tio år eller på livstid."

________________________________

 

(För de som undrar; Ja, det är ett skämt)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma två på natten efter ännu en lyckad nollning som i princip gick ut på att ha kul, spela brännboll och umgås. Nu har jag sån tur att jag studerar på högskolan och då är det andra (uppenbarligen bättre) regler som gäller. Nollning hör högskolan till och bör stanna där, gymnasiet har inget med saken att göra och enligt mig kan gymnasiestudenter inte heller hantera proceduren med nollning.

 

Kort sagt, strunta i nollningen till ni börjar högskolan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå n0llningen kommer från högskolan. Från tiden då lite äldre elever än idag gick där. N0llningen har gått ner i åldern även på högskolan och med åren har en del mindre balanserade "lekar" gjort sitt intåg.

Det jag menar att den nivån som "leken" ovan har skulle ingen "vuxen" person ställa sig bakom.

 

Som sagt - att yngre förmågor nu är en större andel av eleverna på högskolan har försämrat n0llningen under 90-talet för att nu stramas upp igen.

 

Läs gärna ur detta att jag tycker att gymnasieelever inte har den mognad det krävs för att genomföra dessa grisliga "lekar".

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...