Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

icq


Zacky

Rekommendera Poster

När jag statar icq, så ligger jag online på den i 10sek till 2 min. Sedan får jag upp ett:

 

"Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program:C\Program\ICQ\icq.exe

abnormal program termination"

 

Efter detta meddelande så stängs programet ner. Är jätte tacksam om någon har en lösning på detta!

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att köra DBConvert. Jag har haft problem med att ICQ hängt sig som berott på en skadad databasfil. Jag installerade om tre fyra gånger innan jag kom på att det kunde vara det som var problemet.

 

Annars kan du ju alltid installera om programmet.

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du ju alltid installera om programmet.
Japp. Hade själv ett liknande problem. Lösningen blev:

1. Kopiera ICQ-mappen å spara undan den.

2. Avinstallera ICQ

3. Ladda ner ny ICQ och installera

4. Ev. kopiera tillbaka gamla installationen eller försöka köra en DB-konvert. (jag kunde kopiera rakt över eftersom det var samma versioner på gamla och nynerladdade ICQ) ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu har jag provat både att ominstallera 2002:an och återinstallera den gamla och inget hjälper. :(

 

Det börjar luta åt miranda nu snart. Vet nån vilka features som inte är tillgängliga i Miranda? Typ SMS, smileys, skicka kontakter och andra saker som kan vara bra att ha?

 

/Janspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har kört dbconvert, har installerat om programmet inget hjälper. Kommer upp samma meddelande igen o stänger icq. Tacksam för allas försök till hjälpa!

 

/zacky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken databasfil? Jag har ju inte ens kopierat den. Det behöver man inte i de senaste ICQ om man inte vill ha med en massa history?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...