Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Privata mappar XP

Bullen1

Recommended Posts

Hej,

Har klantat till det?

Hade Win XP installerat på den ena av min dators två partitionern. Där fanns ett antal användare med privata filer och mappar som även låg under den andra partitionen. Efter strul ominstallerades operativsystemet och efter detta går inte mapparna på den andra partitionen att nå , trots att användarinställningar exporteras. Frågan är om jag måste ge upp hoppet om att kunna komma åt dessa filer och se dem som förlorade eller om någon har en bra lösning?

Tack på förhand!

Är mappparna eller partitionen krypterad så är det kört (ok, någon hade visst någon lösning förut har jag för mig?).

...är det bara så att mapparna har åtkomstbehörighet som gör att du inte kommer åt dem är det juh bara att ta ägarskap på dem inloggad som ett konto med lokal adminbehörighet :)

Tack för inlägget!

Jag tror inte att partitionen är krypterad, det är iallafall ingen medveten kryptering på varken fil eller partition. Det är vanliga användarmappar. Jag tror alla användare var datoradministratörer innnan. Jag är hyfsat mycket blåbär på XP så hur skall man gå tillväga för att ta ett sånt ägarskap på dem?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...