Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela filer Win2k/XP


MrFattyAcid

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar och en stationär dator. Den bärbara kör Windows 2000 och den stationära Windows XP. Datorerna är ihopkopplade och jag kan pinga datorerna emellan. Jag kan däremot inte skicka filer mellan datorerna. När jag ska dela ut en nätverksdisk hittar datorerna inte varanndra. Jag skulle även vilja kunna surfa med den bärbara via XP-burken, men främst kunna skicka filer. Finns det månne någon som kan tipsa om någon slags guide eller webbsida där jag kan läsa på lite? Även tacksam för svar om hur jag ska lösa problemet direkt här i forumet. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är datorerna med i samma arbetsgrupp? Har du konton med samma användarnamn och lösenord på båda datorerna?

 

Om duinstallerar ett extra nätverkskort i XP-datorn så kan du dela ut din internetanslutning ifrån den.

 

För mera information så rekommenderar jag sökmotorn för Eforum:

//eforum.idg.se/nyasearch.asp

 

Säk på "dela internet" eller "dela adsl" så bör du få många relevanta träffar.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Datorerna är med i samma arbetsgrupp och jag har konton med samma namn på båda datorerna, båda med adminrättigheter. Funkar ändå inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...