Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränning i XP


Jimizola1

Rekommendera Poster

Har problem att bränna med CD-RW i XP. Jahg kopierar filerna klistrar in på cd:n och väljer sen skriv de här filerna till cd. Men får felmeddelandet att det blev ett fel i skrivprocessen. Det funkar utmärkt att bränna med CD-R och då gör jag exakt likadant.

Vad gör jag för fel?

 

Tack på förhand.

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket program använder du för att bränna?

Har du provat med olika CD-RW eller bara just denna?

Då jag vill bränna filer, så markerar jag dem i utforskaren och sedan drar över till CD-RW enheten.

Då jag bytte från XPs inbyggda till EasyCD Creator så fick jag formatera skivan innan jag kunde börja bränna CD-RW.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte behöva formatera en cdrw om den ska användas som vanlig cdr, bara om den ska användas som typ jättediskett, dvs. packetwriting, filerna läggs direkt på cdrw när du drar dom dit.

Jag använder själv Nero och har aldrig behövt formatera en cdrw för att bränna den, men jag använder iofs. inte packetwriting metoden.

 

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder windows xp:s inbyggda och drar filerna i utforskaren, har bara testat ett märke av cd-rw skivor nämligen sony, men har provat en helt ny med samma resultat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Windows Update, bland de rekommenderade uppdateringarna, finns en uppdatering Q320174, som löser flera CD-brännarproblem i Windows XP. Har du testat om den löser ditt problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inkörd

Felmeddelande:

Det uppstod ett fel under skrivprocessen, skivan kan kanske inte längre användas. Felmeddelandet kommer i slutskedet när den håller på att stänga bränningen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med Nero och får följande fel när jag ska formatera en CD-RW

Error code:

00a8-0005-0064-0000

Illegal request...

 

Sökte på nätet och fick up att jag skulle avinstallera alla Symantec program, men det kan jag inte göra för dom används, måste ju finnas andra sätt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...