Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbelsidig utskrift från Acrobat Reader


Erki

Rekommendera Poster

När jag har .pdf filer med +50 sidor vill jag gärna skriva ut på bägge sidor på pappret. I Acrobat Readers Skriv Ut dialogruta kan man välja att skriva ut endast udda sidor. Lägger tillbaka pappret i skrivaren och skriver sedan ut de jamna sidorna. Oftast fungerar det utmärkt men i bland innehåller dokumentet helt blanka sidor. Acrobat Reader hoppar då helt över sidan och tar nästa i stället. Resultatet blir då tex sid 51-52, 53-54, 55-58, 57-60. Finns det någon inställning för att behålla sidordningen. Alternativt att snabbt se om dokumentet innehåller någon sida som inte kommer att skrivas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte i skrivaren och skrivardrivrutinerna som det bestäms hur man skriver ut? Om inte kan du då inte öppna PDF:en i ett annat program och pröva där?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma resultat hemma med en Dekjet mot min w2k-maskin som på jobbet med nätverksskrivare. Jag har letat efter en iställning typ: "Skriv inte ut tomma sidor". Jag har inte hittat något sånt i de 3-4 olika kombinationer jag testat. Jag får samma resultat oavsett om jag skriver ut en lokal fil i Acrobat Reader eller genom IE:s plugin.

 

Finns det andra program som kan öppna PDF filer?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...