Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sagan om de två tornen


gondor lias

Rekommendera Poster

Bör endast avnjutas hemtankad från DC, detta för att hindra feta filmbolagsdirektörer att göra flerårsserier av bra material.

 

Gondor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag nog kan kalla mig entusiast när det gäller sagan om ringen trilogin så har jag vägrat att se på bio/köpa filmen. Vi som konsumenter måste säga ifrån när filmbolagen gör serier av filmer för att tjäna mer pengar.

 

Idag är inte problemet jättestort, men vem vet hur det ser ut om några år om de får fortsätta som de vill.

 

Kommer fler filmer än sagan om ringen och stjärnornas krig delas upp i bitar för att ha premiär med flera års mellanrum, jag tror det kan finnas en risk för det.

 

Därför sponsrar jag tankning av ovanstående material!

 

Gondor

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Hade inte filmen blivit för lång om hela trilogin var en film? Alternativt att man "missar" en massa film och får en nedklippt standardversion. Syftet med en trilogi får givetvis inte vara att dra in mer pengar.

 

Själv stör jag mig på att filmer anpassas för att passa alla människor. Framför allt får den inte vara för lång för då orkar inga andra än entusisaster se den...

En bra film kan inte vara för lång

 

Ett par exempel:

 

Den "oklippta" versionen av Terminator 2 är ju bara ca 20 min längre än bioversionen. De flesta bortklippta scener är bra scener som förklarar händelseförloppen eller berikar filmen på annat sätt. De täpper till en del logiska luckor som finns i bioversionen. Varför tunna ut historien såpass mycket för att vinna ynka 20 min?

 

Den långa versionen av Alien 2 berikas med bakgrundshistorier om kolonisterna och Ripley som gör filmen bättre (enligt mig).

 

Det finns säkerligen en hel del andra bra "oklippta" filmer som jag inte ens vet om. Något tips?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag nog kan kalla mig entusiast när det gäller sagan om ringen trilogin så har jag vägrat att se på bio/köpa filmen. Vi som konsumenter måste säga ifrån när filmbolagen gör serier av filmer för att tjäna mer pengar.

 

Idag är inte problemet jättestort, men vem vet hur det ser ut om några år om de får fortsätta som de vill.

 

Kommer fler filmer än sagan om ringen och stjärnornas krig delas upp i bitar för att ha premiär med flera års mellanrum, jag tror det kan finnas en risk för det.

 

Därför sponsrar jag tankning av ovanstående material!

Det var det en idiotisk förklaring.

 

Det skulle varit kultur mord om de klippt ner Tolkiens ~1000 side trilogi till en 2-3 timmars film. Det skulle varit en totallt meningslös film.

 

För att ta en liknelse, jämför filmatiseringen av Dune.

Filmen som kom ut på -80 talet är totallt obegriplig för de som inte läst boken innan.

Jämför denna mot den 3 x 1.5 timmars miniserien som rätt nyligen gavs ut på DVD.

Den är betydligt bättre än bio filmen, just pga att man får en bättre inblick i vad som sker.

 

Vill du inte betala för att se filmen/ DVDn, så säg det istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du tänker ?,det handlar ju om tre böcker och och iaf första filmen tar ju bara upp en tiondel av vad som boken berör.

Desutom gillar man sagan om ringen ska man väl se den på bio med andra orcher ehhh förlåt människor :).

 

MVH/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vem som är en idiot i sammanhanget? Jag menar ju givetvis inte att alla 3 böckerna ska klippas ner till 2 timmar film, jag menar överhuvudtaget inte att filmen ska ändras alls. Det jag vill ändra på är utgivningstiden, varför ska det vara ett helt år mellan filmerna, det är sånt som gör mig trött.

 

Gondor

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...