Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips om Visual Basic-kurs?


Dennis B Goode

Rekommendera Poster

Dennis B Goode

Hej!

 

Jag är en gammal Quick Basic 4.5 (för DOS)-programmerare (tillika assembler-programmerare) och har även genom att studera exempel i hjälpfilen lyckats programmera åtskilliga mer eller mindre avancerade macron i Word och Excel (VBA).

 

Således är jag rätt införstådd med basics programmeringrutiner och kommandon, men rätt oinsatt i objektorientering och användargränssnitt med windowsfönster (snarare van att skapa min egna gränssnitt mot användaren eftersom jag började i DOS-miljö).

 

Nu skulle jag vilja skriva fristående program och tänkte satsa på Visual Basic (6.0) för enkelhetens skull.

 

Min fråga till er: Kan ni rekommendera några bra kurser i Stockholm? Det får snarare vara 1-2 gånger i veckan på kvällstid för 1.800:- än en fyra dagars intensiv för 15.000:-. Har ni några tips? Nåt ställe ni kan rekommendera av egen erfarenhet?

 

Den jag tittat på just nu är ABF:s kurs, men jag var på deras öppet hus igår och de verkade knappt veta något, jag blev bollad mellan fyra personer och de lyckades inte fixa fram någon kursplan. Läraren heter Anders Hallenberg, men jag har inte lyckats få tag i honom.

 

Som sagt... all hjälp mottages tacksamt!

 

mvh / d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kolla informator, leraning tree eller cornerstone.

 

det finns mängder av sajter annars med tutorials, 'skolor' och kodexempel. helt gratis!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...