Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökmotor för egna datorn


Salia

Rekommendera Poster

Vi sparar en massa dokument i vår server som vi fått via mail (outlook), oftast i word format. Vi arbetar inom personalrekrytering. Vi går i outlook in i arkiv, spara som, (lägger på egen plats på hårddisken K:) ger filen ett namn och väljer meddelandeformat. Detta ger oss sedan möjlighet att via windows vanliga sök "i filer eller mappar" skriva in ett sökord och får då upp t ex alla som skrivit in Java i sin CV.

Problemet är att vi skulle vilja kunna skriva fler sökord, t ex Java Halmstad visual basic också.

 

När jag talat med programmerare säger de att det går att programmera detta men jag undrar om det inte redan finns??? Alta Vista, Evreka etc kan ju söka igenom hela nätet så då borde det inte vara några större problem att söka igenom en dator?

Tacksam för all hjälp och alla tips på var man kan vända sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo... jag tror att det finns sådana motorer att installera på datorn.

 

vet dock inte vad sådant kostar eller var man får tag i det. tror inte att det skulle kosta speciellt mycket att få en programmerare att skapa detta åt dig. vad skall man kunna göra. ange ett godtyckligt antal parametrar och få tillbaka ett svar med de filer som innehåller något av dessa ord?

 

vill du, så kan du kontakta mig privat, så kan jag bygga något till dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att atomz går att installera för sökning på den egna datorn? Inte bara för sökning på en webbplats vilken jag hittills använd den till?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...