Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Natalie


[SH]

Rekommendera Poster

Någon mer än jag som fått skräppost från http://www.natalie.se/ ?

 

Meddelandet ser ut så här:

Avsändare: natalie HB [info@natalie.se]

Ämne: Kom in och fynda bland många tekniska prylar!!!!

 

Meddelande: Vi har många fina priser just nu passa på!

Besök vår butik: www.natalie.se

 

Jag har aldrig varit i kontakt med dem så de kan inte ha fått min adress på ett snyggt sätt.

 

Skickade ett mail som var ganska sarkastiskt i tonen, får se om de svarar. Skulle vilja veta varifrån der fått min adress...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan,

 

Nej, än så länge har jag inte fått det.

 

En annan möjlig situation är att någon annan har sålt en e-postlista till dem.

 

IDG gör så ibland....

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Jag vill där gå in och göra en dementi. IDG har aldrig sålt emailadresser från våran medlemsdatabas.

 

Däremot finns det robotar som söker igenom webben efter emailadresser. Det är möjligt att en sådan har besökt Eforum.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefans adress är inte särskilt komplicerat uppbyggd, förnamnet.en_bokstav@spray.se. Lika gärna kan ett script ha gissat sig till den.

 

Vet någon hur Sprays mailserver svarar på verify?

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Vet någon hur Sprays mailserver svarar

> på verify?

 

På VRFY säger den "command disabled".

 

När man frågar om en adress är giltig sväljer den alla adresser utan att tala om vilka som är giltiga och vilka som inte är det. Är du nyfiken på hur andra mailservrar reagerar har PopUtil en inbyggd funktion för att testa det. Rutan "Till/Domän" ute till höger. Skriver du in en domän och trycker "testa" så talar den om vilken adress det är till mailservern som har hand om den domänen. Skriver du en e-postadress kontaktar den deras mailserver och frågar om adressen är giltig.

 

http://www.tydal.nu/se/poputil/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

Nej, jag ska förtydliga mig så att eventuella missförstånd undviks:

 

* Med IDG avsåg jag *INTE* E-Forum.

 

* Däremot är jag prenumerant till MD mfl och senast i torsdag fick jag ett utskick där källan angavs till IDG.

 

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vill där gå in och göra en dementi. IDG har aldrig sålt emailadresser från våran medlemsdatabas.

 

tänkte väl nästan det!, nu när ni är så trevliga och inte säljer era mailadresser, kan ni *snälla* sluta ringa mig hela tiden så fort jag avslutat en prenumeration/tecknat en ny o.s.v.

 

Det börjar bli lite tjatigt med IDG folk som ringer och vill sälja tidningar/prenumerationer till en när man har allt man behöver :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

[inlägget ändrat 2002-09-01 23:12:02 av Esuk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Heh, till mig ringde det 3 st samma dag och frågade om jag ville fortsätta med S&S.

 

Tycker det räcker med en gång, eller med en talong man fyller i när man närmar sig slutet på prenumerationen.

 

Hoppas verkligen IDG inte säljer min, är totalt ointresserad av att bli av med skulder (som jag inte har), köpa sexleksaker eller att få reda på hur man går ner i vikt med en massa magiska foofoo piller.

 

Mvh

Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen IDG inte säljer min, är totalt ointresserad av att bli av med skulder (som jag inte har), köpa sexleksaker eller att få reda på hur man går ner i vikt med en massa magiska foofoo piller.

 

jag har en kompis som fick reklam för den nya mirakelsalvan som fick pungen hårdare och fastare ... :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta samtliga headers, det går inte att avgöra varifrån spammet kommer

Behövs inte... Det kommer från någon liten obskyr webbutik som heter Natalie. De svarade tom på mitt första mail till dem. Svaret gick ut på att jag kunde bortse ifrån meddelandet och deras attityd var "en gång är ingen gång".

Mitt andra mail till dem, där jag upprpade min önskan om att få reda på varifrån de fått min adress är dock obesvarat.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...