Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är detta möjligt????


blindmouse42

Rekommendera Poster

Hejhej!

Mitt problem är inte på något sätt unikt och det har säkert tagits upp 100 ggr men nu kommer i sådana fall den 101 gången.

Jag har precis skaffat mig ADSL ethernet och har 3 datorer, alla med nätverkskort, plus en swich. "Min" maskin kör XP och de andra 2 har 2000 installerade. Kan jag, dela min uppkoppling med 2000 datorerna så att alla går att surfa på? Som det ser ut nu så har jag min Xp dator kopplad till swichen och sedan där ifrån till ADSL modemet. Snälla hjälp mig. En IP sharer eller 2 nätverkskort till min XP dator och använda den som en huvud dator har jag fått som svar. Hilfe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på din ISP. Får du bara en ip-adress (telia privat, bostream osv) så måste du stoppa i två nätverkskort i din dator, ansluta det ena till adsl-modemet och det andra till switchen med de andra datorerna i.

 

Markera sedan anslutningen mot adsl-modemet och välj dela ut/sharing.. simple as that, almost :)

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En billig bredbandsrouter är bästa lösningen. Två nätverkskort i din dator betyder att den måste vara på när de andra ska surfa lite jobbigt.

 

Så mitt tips är en bredbandrouter mellan modemet och switchen. Har själv en DLINK-804, fungerar kanonbra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ska kolla det. Känns bara lite onödigt att köpa en router när jag redan har en switch, men men. Tack för tipset.

 

Damien

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...