Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

...ARGH!!!!...Admin...fixa...


Vide Wiberg

Rekommendera Poster

...och då testar vi att spara igen...

...och igen......och igen......och igen......och igen...

...och igen......och igen......och igen...

...och igen......och igen......och igen...AAARRRGGHHH!!!!!!

 

För F*N kan ni fixa inloggningen så att man slipper logga 10 ggr varje gång man skall in och skriva nått...

...Och snälla för satan...fixa så att man kan vara mer än 40st som accessar databasen..eller vad fan det nu stod...man blir ju grymt irriterad...FIXA...FIXA...FIXA!!!!!!!!!!!

 

...hela IDG's eForum har ju blivit så förbluffande buggigt att man blir ju bara sur och kinkigt grinig så fort man ser IDG's logga...SKÄRPNING...

...och fixa sökningen NUUUU!!!

...och om inte det här inlägget sparas...dååååå!!!!...blir inte lilla Vide glad...och när Vid..erhm...sjup...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

oj.

Har ni verkligen slitit en HEL eftermiddag med detta.

 

Det bästa vore nog att fixa tillbaka det gamla forumet.

>Varför ändra på ett vinnande recept.<

 

Alla kunniga personer har faktiskt flytt fältet.

 

Jag tycker vi går till Medströms förlag och frågar om de kan starta ett forum.

 

Sincerely

Anders Johansson - kommer inte att vara lika aktiv nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik Corneliusson

Till alla lipsillar som finns på forummet.

 

Det mesta är ju åtgärdat nu, ok vi har förlorat autologin. Men hur jobbigt är det att skriva in sitt psw/login EN gång egentligen? Sen kan den ju vara uppkopplad sen är det ju bara att gå till det fönstret när helst du känner för att läsa/skriva i forummet utan att behöva logga in igen!.

 

Det som tog dom en HEL dag var nog värt att ta en HEL dag. Vi ser inte mycket av förändringen just nu, men som administratör får man tänka på sig själv också, om man vill att systemet skall gå snabbare, tex har dom som sagt 5 burkar nu, vad jag förstod hade dom bara 1 innan. Det är snabbt marcherat att byta upp sig, plus att vi inte märker någon skillnad alls nästan! Bra jobbat! Man ser i URL:en lite :)

 

Jag är iaf nöjd med att vi tillslut fick respons på vårat tjat, dom har fixat allt som vi klagade på förutom autlogin, och låt dom ha det så, eftersom dom vill inte tumma på säkerheten! En policy som inte webmastern/administratören säkert bestämmer över utan det har dom som sitter lite högre upp bestämmt, och programmerarna gör bara som dom blir tillsagda självklart. Det skall vara säkert säger bossen, skulle du ha gjort det osäkert då? Då blir man ju avskedad!

 

Jag har bara en sak att klaga på. Detta tog 1½ dag kanske totalt sett, varför stängde ni inte ner hela eforum.idg.se med bara ett litet snällt meddelande där det stod "Upgradering pågår, vänligen tillbaka 23/11-99 runt 18.00" eller liknande, då hade ni säkert sluppit allt gnäll, iaf från min sida!!

 

Mvh

Patrik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik.. idag är det den 23 och saker och ting fungerar fortfarande inte. Jag kunde inte skapa en ny användare, fick ett fel meddelande hela tiden. Jag kunde heller inte logga in efter att jag loggat ut utan jag fick byta browser..

 

skiten fungerar fortfarande inte som det ska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi är mitt uppe i en radikal ändring av Eforum bakom kulisserna har vi fått ta emot en hel del stötar både från er användare och tekniken självt.

 

Efterhand som vi nu reder ut dem vore jag tacksam om ni kunde kanalisera era erfarenheter och synpunkter under ett nystartat forum som heter "Nya Eforum". Ni hittar den här http://eforum1.idg.se/forum.asp?Depid=125.

 

Där har ni möjlighet att rapportera problem som är kvar att lösa samt komma med era förslag och synpunkter.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...