Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Startdiskett

Wippika

Recommended Posts

Hur gör jag en startdiskett i Xp. Anledningen är att jag vill starta med den i dos läge så jag kan formatera hela partitionen som är NTFS..

Jag brukar använda en gammal startdiskett som jag gjorde i windows 98 men den hittar ju inte NTFS partitionen... Kan jag göra något så disketten hittar även NTFS???

Hur gör jag om jag inte vill att Quick launch fältet ska dra ihop så inte alla ikoner visas (Jag vill att alla ska synas)..

har inte det något med anpassade menyer att göra???

//MVh

[inlägget ändrat 2002-08-30 18:43:09 av evilaid1 ]

Högerklicka på "start" välj "Egenskaper" och fliken "Aktivitetsfält". Bocka ur "Lås aktivitetsfältet". Ställ dig med muspekaren på aktivitetsfältet där den prickade linjen är. Dra till höger så får du större fält där. Sedan kan du gå tillbaka och låsa "Aktivitetsfältet" så är det den storlek du valt.

Formatera gör du enklast med XP-skivan.

En idé är bättre än ingen alls!

Stefan Eklinder

Evilaid1!

Hur gör jag om jag inte vill att Quick launch fältet ska dra ihop så inte alla ikoner visas (Jag vill att alla ska synas)..

har inte det något med anpassade menyer att göra???

Är inte det samma som i 98:an?

Det finns en liten flik till höger om snabbstartknapparna som man kan dra i så att alla snabbstartknapparna syns.

---

/Stefan Eklinder

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

Jonas Birgersson

Jag skulle tro att du syftar på funktionen som grötar ihop alla tex IE-ikoner till en oformbar massa...

Högerklicka på aktivitetsfältet / Egenskaper /

Klicka ur: "Gruppera liknande knappar..."

Ang. bootdisketten, så kika om inte annat på http://www.bootdisk.com

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...