Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Peter Olsson4

Uppgradera eller ej?

Rekommendera Poster

Peter Olsson4

Jag sitter med en P133 med 48 MB minne och 2 GB hårddisk, Diamond Stealth 64 grafikkort med 2 MB minne, 17 tum skärm osv. Jag kör på Windows 95 första inkarnationen, alltså den som utkom augisti 95. Jag sitter nu med en uppgraderings-CD för Windows 98 i min hand och funderar på om det är värt de eventuella problem som kan uppstå, om jag förlorar mycket prestanda och de fallgropar jag bör se upp för.

Tackar på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Peter Olsson4

Dumt nog så har jag bara uppgraderingen, men det kanske går att lura den på något sätt så att jag kan installera en ren version på en av mina partitioner? Jag har delat upp disken i C: som är på 600 MB, D: även denna på 600 MB och E: på 810 MB. Syftet är att kunna se hur min dator fungerar med 98:an utan att min gamla Windows 95 installation går åt pipan. Kanske om jag kopierar över min gamla Windowsmapp från C: till exempelvis D: och sedan installerar 98:an över den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jovan

Jag skulle i ditt ställe försöka få tag på win95osr2 detta med tanke på att win98 kräver mer av maskinvara du tappar helt enkelt prestanda och jag tycker win95b är stabilare än win98 har själv två datorer hemma med dessa operativ och win98 krånglar mera, nu kan man ändå inte säga att det är någon annan programvara som jag har installerad som påverkar detta för jag har ej detta i den ej heller någon ovanlig hårdvara i burken annars är den kul för man får hålla på med problemlösning titt som tätt och jag har ju datorer som min stora hobby.

Ett stort tack till Microsoft för min framtida fritidssysselsättning.

Jovan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...