Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-R skivor


PCH

Rekommendera Poster

Hej,

Jag skulle vilja ha tips om bra CD-R skivor för kopiering av musik-CD. Finns det några tillverkare som anses bättre än andra? Bör man hålla sig till kända märken, typ TDK, Sony m fl.

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billigaste märket brukar räcka länge nog - fördelen med såna är att det inte gör så mycket om en skiva "blir felbränd".

Det har ju förstås att göra lite med vilken sorts brännare också, det finns många brännare som inte gillar vissa märken.

 

Jag köper nästan alltid ett 50-pack (eller liknande) så man får så billigt per skiva som möjligt.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stödjer den burn-proof eller liknande?

 

I såna fall tycker jag du ska köra no-name och det allra billigaste. Det finns säkert andra som tycker annat.

 

Jag kör no-name och det funkar faktiskt bäst så, det finns många märkesskivor som jag har haft problem med, men inte några no-name.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billiga skivor räcker oftast, men ytskitet kan lätt lossna på dessa.

 

Jag kör uteslutande med TDK och Verbatim, lite dyrare men fungerar varje gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acer har utvecklat en liknande teknik som heter seamless link. De no-name-skivor jag använt har funkat utan problem.

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till musik tycker jag att Verbatim är klart godkända, till data och backup så kan du ta billiga noname.

 

 

//Roger

 

 

"Just because you're paranoid doesn't mean some one isn't out to get you..."

-- Unknown

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För musikbränning rekommederar jag Memorex...dom SVARTA skivorna! Hörbart skillnad gentemot andra!

 

PS: Inga problem med en Acer-brännare!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Only time will tell...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...