Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Seg Internet Explorer

David_Sthlm

Recommended Posts

Internet Explorer 6.0 tar cirka 5-10 sekunder att starta på min P4 1.4Ghz med Windows 2000. Samma sak ifall man väljer att öppna ett nytt fönster. Ifall det är en pop-ruta som vill komma fram fryser själva webläsaren i 5-10 sekunder. Sen kommer den fram. Har installerat SP3, senaste fixar via Windows update. Men inget har hjälpt. Avinstallerat antvirusprogramet. Samma fel kvarstår. Även testat installerat och köra ett program (AD-AWARE) som går igenom registret efter "dold" program mm. Men utan större framgång.

Nån idé??

Har du Telia ADSL? Titta under Internet-alternativ-->Anslutningar-->LAN-inställningar om "Använd en proxyserver..." är ibockat? Bocka i så fall ur och se om det är någon skillnad.

En idé är bättre än ingen alls!

Nopz, inge äckligt adsl här inte. Är maskinen på jobbet. Ingen proxy. Spelar ingen roll om jag kopplat upp maskinen mot nätet eller ej.. tar fortfarande 5-10sekunder att starta eller visa en pop-up ruta.. Aarrghhh!!

Stefan Eklinder

David Åman!

Har du tömt Temporary Internet Files och Cookies?

Är de mapparna fulla så kan det säkert också bidra till att IE blir segt såsmåningom.

---

/Stefan Eklinder

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

Jonas Birgersson

Jag tycker att jag ganska ofta känner av en viss seghet i IE vid exekvering av JavaScript. Det är ofta som man får vänta på menyer implementerade JS innan de dyker upp. Ändå har jag en rätt vettig dator (AMD XP 1800+, 256DDR, IBM HDD 7200 etc.)

Minne, minne, minne! :) (å du har stängt av virussystemscan antar jag ;)

Ökade min burks 256MB med ytterligare 512MB idag - tusan vilken skillnad i responshastighet under XP! :)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...