Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

edonkey2000 problem!


nicke79

Rekommendera Poster

Jag har problem med edonkey2000 det händer nästan ingenting när jag försöker ladda ner en fil eller så går jätte slött.Jag har högt id nummer efter ha ändrat i router/brandvägg men det verkar inte hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, så har edonkeys kvalitet sjunkit dramatiskt dom senaste månaderna, vilket är ett stort samtalsämne i forumen för programmet. Men ibland går det hyfsat fort av nån anledning, men oftast är det bara slött, särskilt om du laddar ner en inte så populär fil.

 

Sen har det att göra med att folk blir så irriterade över att det går så slött så dom straffar alla andra genom att sänka uploaden för att edonkeyprogrammet ska lära sig veta hut.

Och om jag vore konspiratoriskt lagd (vilket jag är) så tror jag att dom bolagen som inte tycker om att man laddar ner olaga saker har med saken att göra. Men om du vill ha fakta så får du traggla dig igenom forumen på edonkey, där förklarar utvecklarna av programmet ofta varför saker är som dom är, men som sagt den största orsaken är att dom flesta tror av nån anledning att det blir bättre om man sänker sin upload.

 

Vart är världen på väg när man ens inte kan lita på tjyvar längre? ;)

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-30 17:36:28 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...