Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Man får väl köpa en snart....


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

Uffa... 2kkr... ujuj, vilken renderfarm man kunde bygga.. synd att det inte finns subventionerade xboxar med dubbla proppar å kassa grafikkort istället :]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. renderfarm, budget.. hmm

 

Duron 1.2GHz - 600kr

KT133-moderkort med VGA å LAN - 800kr

512MB PC133 SDRAM - 600kr

CPU-fläkt - 100kr

-------------------

S:a 2282kr på komplett.se

 

Frågan är då hur man gör med strömförsörjning? Verkar fånigt att ha ett agg per moderkort (dyrt om inte annat), undrar hur många sådana här riggar man kan strömförsörja ifrån ett vanligt nätagg?

 

Låda, nej - alla kort i en å samma låda - custom mod, någon stor gammal serverlåda eller ett skåp typ.

 

Diskar, nej tack - väsnas och blir varma. All lagring sker på en central filserver i hemmet ändå, och programvaran körs ifrån samma filserver. Enda som behövs är en diskett eller annat bootmedia som klarar av att köra exempelvis linux, drivrutiner till nätverket och smb för att komma åt programvaran och filerna på nätverket.

 

Möjligt? :)

 

--

.Weyland - renderar som tusan på sin P4:a - synd att den är så tråkig att göra annat på samtidigt, särskilt pga minnesförbrukningen.

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-08-29 13:29:36 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en Gamecube skulle inte sitta dåligt. Den är ju trots allt billigast. Fast de tuffaste spelen kommer nog att dröja lite om de inte hunnit ge ut en ny konsol innan dess. :)

 

X-box undrar man ju hur länge det kan hålla för MS att subventionera så pass mycket. Å andra sidan så kanske de tog i med priset när de lanserade den?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duron är väl inte seg på rendering? Flyttalsenheten är juh suverän i den :)

 

...självklart är det bättre med en snabbare cpu, men då måste den juh samtidigt vara lika mycket snabbare som som systemet blir dyrare om det ska vara någon vits... såg en XP2000 för 1150 sek, det kan juh vara intressant, frågan är dock om den verkligen är dubbelt så snabb som en Duron1200GHz?

 

(jo, jag fattar - räknar lite galet förmodar jag, systemets kostnad blir juh inte det dubbla, men å andra sidan behöver man juh nästan en DDR-moderkortsplattform för snabbare XP-processorer, och då får vi dubblera minneskostnaden och förmodligen öka moderkortskostnaden en hel del :/

 

[inlägget ändrat 2002-08-29 15:51:58 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar över om det är någon vits att uppgradera mitt gamla system. Manualen säger att mitt MSI K7 Turbo-R stödjer upp till Athlon XP 1800+.

 

Frågan är om det är någon vits och sen om det möjligtvis skulle funka med ett XP 2100+.

 

Behöver man agp 8x för att kunna utnyttja ATIs 9700 pro maximalt? Eller funkar det med 4x?

 

Hela nackdelen med att uppgradera är ju att jag får en Thunderbird 1GHz och ett grafikkort över. Sicket slöseri.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...