Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte detta att funka, Meta tagen


JUTE

Rekommendera Poster

Har en extern CSS fil som laddas in i min html sida, men när jag skall använda mig av denna kod för att refresha sidan, för att reseta visited links till deras orginalstatus

Här e koden:

<HTML>

 

<HEAD><META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="0">

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">

<TITLE>&gt;</TITLE>

<LINK HREF="styles/modernist.css" TYPE="text/css" REL="stylesheet"

TITLE="W3C Core Styles: modernist" ID="sqstylesheet">

</HEAD>

<BODY>

<CENTER> <A HREF="test.htm" TARGET="Ludde">Go se the Startrek

Site</A></CENTER>

<CENTER> <A HREF="test.htm" TARGET="Ludde">Go see Azzclan site</A></CENTER>

</BODY>

</HTML>

 

Har lagt upp sidan på en temporär plats

 

http://w1.704.telia.com/~u70407043

 

Skulle nog behöva lite hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt säker på vad du menar, men man kan inte 'reseta' besökta länkar hos användaren. Dessa sidor visas som besökta för att användarens webbläsare caschar dessa sidor. Alltså om man kommer till en sida man besökte för en vecka sedan så visas länkarna man besökte fortfarande som besökta.

 

Vad du kan gör är att ha samma färg på vanliga länkar som på besökta länkar, eller med något javascript ändra färg på länkarna när man klickar på dem. Det kanske fungerar.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en sak som kanske fungerar:

<a href="nånLänk.html" target="målFrame" onClick="javascript:this.className = 'vistitedLinksCSSClass'">Länk</a>

vet inte om det fungerar, men nu får du ha en css-klass som beskriver hur länkarna ser ut normalt och en css-klass som heter (i detta fallet) visitedLinksCSSClass som beskriver hur besökta länkar ser ut.

 

Har inte testat, men det skulle kunna gå

;)

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej michael !!

Tack för ditt svar, får väl prova det, vi får se om det fungerar, men nu har jag satt färgen på visited links till samma fär som links, och det kan man ju stå ut med

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man det. Om du testar det jag skrev får du gärna höra av dig och meddela oss andra om det fungerade.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har provat men får det inte att funka, vet inte vad jag gör för fel, jaja kkommer väl på det småningom

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...