Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bra hardware monitor?

brorsan

Recommended Posts

Är det någon som kan rekommendera en riktigt bra hardware monitor? När jag hade ett ASUS-mobo körde jag ASUS pc-probe som jag tyckte var suveränt. Önskan på funktioner:

Ska ligga i trayen, ska kunna bevaka flera temperaturer och kunna varna eller stänga ner datorn när den blir överhettad. Vore ett plus om den kunde mäta tempen på HD:n oxå :)

Och så ska den vara gratis ;)

Har en Shuttle SV-25 med VIA686B

.:def:.

[inlägget ändrat 2002-08-28 23:20:51 av def]

Jag kör motherboard monitor 5. Den fixar cpuer, diskar, moderkort, spänningar, fläktar och en jäkla massa annat. Finns en hel del att konfigurera efter egna önskemål om så önskas.

Tackar, den funkar bra! :) *poäng*

Dock får jag den inte att läsa tempen på hårddisken (det funkar med ett annat prog). Nån aning om hur man ska fixa det?

"...nu funkade det bra! Du får en poäng du oxå :)"

Tack!

Har du hunnit ta tempen på din HD?

En idé är bättre än ingen alls!

Ser snyggt ut!

Jo, jag gillar den, nu är det bara att få tyst den oxå :)

Blir det blodpudding ett tag framöver nu då?

Hehe, nä, 150kr känns som man har råd med, det lägger man ju (minst) på pizza och öl annars på en helg! ;)

Ojsan - då kan man lägga undan DTemp (som för övrig räddade livet på min IBM-disk för nån vecka sedan). ;)

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Vet inte om jag vågar lägga undan DTemp riktigt än. :(

Nog för att mina 2 IBM 120GXP 80 Gb sitter precis jämte varandra men EXAKT samma temperatur har de inte alltid. Kör jag defrag på den ena så ska inte den andra bli lika varm.

När DTemp räddade den andra disken var det för att den ena höll 32°C när den andra var på väg över 70°C.

Problemet jag vill framhäva är att MBM 5.2.0.0 inte kan skilja på 2 diskar av samma modell. Synd... :/

Man känner sig halvdum när man svarar på sitt egna inlägg - ännu dummare när man svarar på sitt egna svar. :)

Mailade MBM support ang problemet och fick svar samt en ny mbm.dll. Nu funkar det klockrent. :)

31° och 32°

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...