Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Global.asa och sökvägar


Sven Pernils

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att omdirigera besökare på en site så att besökaren hamnar i den katalog där global.asa finns. Det verkar som denna fil inte exekveras om man inte börjar i den katalogen. I annat fall initieras inga Session variabler som ev. finns i On_Session_Start

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det verkar inte som ASP fungerar så att om global.asa läggs i roten av siten så körs den inte om man inte kommer in i den katalog där den finns. Problemet kommer ju om någon sparar ett bokmärke mitt i siten och allt inte ligger i samma katalog. Ur utvecklings synpunkt är det bättre att sprida ut siten i fler grenar där relativa funktioner ligger grupperade. Om nu användaren sparat ett bokmärke, så sparas ju ev. data som skickas med till sidorna i bokmärket, så att enbart kolla en QueryString att den inte är tom funkar inte. En variant vore att skicka med aktuell sessionID och jämföra med aktuell session, MEN det fungerar inte som jag tänkt mig. Om man startar i "rätt" katalog d.v.s. siteroten funkar det, men om man kommer in mitt i, verkar det inte funka på tänkt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...