Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte schemalägga i XP utan lösenord?


Enghult

Rekommendera Poster

Hej!

Jag försökte schemalägga en backuprutin i XP, men den funkade inte.

Visade sig att man måste logga in med ett lösenord och sedan ange det lösenordet för den schemalagda aktiviteten.

Blankt lösenord accepteras för den schemalagda aktiviteten, men när den sedan skall köras får man ett felmeddelande att den inte kunde köra aktiviteten p.g.a att inget lösenord angavs.

 

För mig känns det lite överkurs att logga in med lösenord hemma.

Någon som vet om det går att lösa på något smidigt sätt, eller måste jag helt enkelt logga in i XP med ett lösenord?

Givetvis har jag rättighet som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vild gissning, men det kan ju vara värt ett försök. Ombootning krävs. Kör "secpol.msc" från "run" i start-menyn. Gå till Local Policies, Security Options. Ändra "Accounts: Limit local account use of blank passwords to console logon only" till "disabled".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Testade ditt (developer) förslag och det verkar fungera hur fint som helst!!

Tackar!!

... på XP pro alltså. På XP home funkade det inte. Där får jag nog testa något annat.

 

 

Jag hoppas dock att det inte blir mer problem då, som Don Tomas tydligen har haft när han inte använt lösenord.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-28 20:38:45 av Martin Enghult]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem när jag försökte logga in på en annan dator, via fjärrskrivbord, som inte var lösenordsskyddad. Det gick inte.

Men developers förslag, vild gissning ?, kanske fungerar med fjärrskrivbordet också...

 

TN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...