Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nya RedHat

NumeriusNegidius

Recommended Posts

Cool huh ;) Men det bevisar bara vilken extrem Mac/Windows-användare du egentligen är; du kan få _vilken_dist_som_helst_ att se exakt likadan ut eller tom mkt kyligare, med enkla medel. Så är det i Linux; du kan lätt byta ut allt; fönsterstilen RedHat använder på bilderna heter "Keramik", och blir för övrigt standard i KDE 3.1, som släpps i Oktober. Men "Keramik" går att installera redan nu i KDE 3.0.3 såklart.

Snygga ikoner och wallpaper dräller det av, själv använder jag "Connectiva":s ikoner till Mandrake, liksom transparenta menyer och samma ljusa widgetfärger som på dina bilder(OS X-inspirerat - självklart har man avkortad, centrerad taskbar oxå). Vill påstå att mitt KDE 3.0.3, är snyggare än RedHat på bilderna. Iofs är smaken som baken, men det är poängen att du lätt tweakr till det som _du_ vill ha det. Du behöver _inte_ vänta på en ny dist för den saken =)

NumeriusNegidius

Hehe... du har rätt! Visst är jag en Mac/Win-snubbe! Connectivas Crystalikoner är apsnygga och jag vet att man kan fixa och dona med allt! :)

Det jag framförallt jublade över var att de hade gjort så att KDE och GNOME ser likadana ut. Och Package managern: http://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/contrib/texstar/screenshots/redhat07.jpg som jag tycker ser underbar ut jämfört med den som hängde med Mandrake 8.1.

Sen jublar jag också över att de tar tag i såna saker som look-and-feel och sätter sin egna prägel (på K-menyn t ex), så att folk ser hur enkelt fräscht och snyggt det är med "Linux"... :)

Det jag väntar på är något som ska få mig att vilja köra Linux igen. This does! :)

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Själv kör jag med Ximian Gnomes nya utseende och har så gjort sedan utseendet släpptes. Tycker det är assnyggt. Gillar verkligen den mac insirerade "findern"... hrrmm, nej, jag gillar allt med det utseendet faktiskt.

Sitter på jobbet nu, så jag kan inte visa upp en egen skärmdump, men titta på Ximians hemsida för bilder: http://www.ximian.com/imagewrap.html?image=/images/screenshots/ximian_desktop/desktop_naut.png

Smaken är dock precis som PaleRider säger som baken. Med lite tweakande kan man ju trots allt få precis vilket utseende man vill på X. Trevligt tycker jag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...