Just nu i M3-nätverket
Jump to content

WTF!?!

brorsan

Recommended Posts

Installerade XP nyss... installerade därefter DivX-codec 3.11, och sedan 5.12... Skulle prova spela upp en divx-film jag vet funkade förrut, men får bara upp ljudet, inte bilden. Några ideér?

.:def:.

Hmm..Låter som det är ett Codec fel.. prova att ladda från www.divx.com den senaste om det var de du gjorde så antar jag att det har blivit en konflikt mellan codecs så avinstallera och börja om.. det skulle jag göra..

Säger bara Nimo Codec Pack - http://nimo.everwicked.com/ - det löser allt... :-)

/Stefan

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

Vad har du för DirectX ver?

Låter som ett Codec fel

men om du har ominstallerat allt så borde det ju funka

*Mystiskt*

testa och installera om drivrutinerna för grafikkortet och byt till senaste media player

funkar det inte ändå så har jag ingen mer gissning än att formatera om *vilket suger kanska mycket*

men prova med dom förslagen.. prova också att spela upp filmerna i andra spelare tex. Divx player

kolla om det funkar tex i senaste winamp

.det kan också vara så att du måste ha speciella codecs för just media player alltså svcd codecs sök på www.google.com efter dom lycka till

// Error //

Jag har:

DirectX 8.1

Detonator 30.82

Provat olika spelare, inger ger bild... tycker jag provat med en massa olika codecs men inget hjälper :( Ska iaf kolla om det finns några nyare detonator.

Brukar inte Nimo Codec Pack lösa typ alla sånna problem?

// Ulf

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

Jag laddar alltid hem ett codec paket på kazaa som heter Tsunami filter pack men det räcker söka på codecs!

Då brukar allt funka o kolla på!

Är det genom Windows Media Player du vill spela upp? Där finns lite inställningsmöjligheter. Verktyg/Alternativ och "Filtyper". Och under fliken "Spelare" finns "Hämta codec-rutiner automatiskt" om det nu kan påverka. När du ändå är där bocka ur "Tillåt att Internet-platser identifierar spelaren", som brukar rekommenderas.

En idé är bättre än ingen alls!

Nu helt plötsligt, efter 3:e ominstallationen av divx-codecsen så fungerade det i divx-playern! Dock ej i media-playern, men det får väl vara så...

Tack till alla som försökt hjälpa till! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...