Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skämtar dom eller??


brorsan

Rekommendera Poster

Aaaaaaaaargh! Posten måste vara sveriges yraste företag!! Har beställt några grejer från db.com och det gick som "företagspaket 16.00". Paketet skickades i fredags och kom till borlänge 12.02 idag. Efterssom jag är en privatperson, som dom inte längre kör hem företagspaket till, så kör dom istället paketet till uthämtningstället kl 16.

 

Visst, jag gick till OK-macken som är mitt uthämtningsställe klockan 16.30 och dom hade inte fått paketet. Konstig tänkte jag och åkte till paket-centralen för att höra om det var där. Dom på paket-centralen verkade inte kunna få in i skallen att paketet kommit till Borlänge och att det inte låg på OK, jag var tvungen att upprepa det fyra gånger innan dom sa "jaha, så du har varit på OK och kollat?" NÖTTER! Jag frågade om pakete låg hos dom, paket-centralen, och svaret jag fick var "Nej, den har inte kommit till borlänge än..." AAARGH! Ilskan började växa. Jag behöll lugnet och sa än en gång att det visst kommit till Borlänge och bad dom kolla efter det. Svaret var denna gång: "Nej, det ligger i så fall hos OK"... Sade igen att jag redan varit på OK och dom hade inte paketet. Då sa dom "nehej, då ligger det på nån lastbil hos speditören då... " Jag trodde det var posten som var speditören!

 

Vi det här laget gav jag upp efterssom det uppenbarligen inte gick att få denna inkompetenta herre att förstå vad det handlade om. Jag åkte hem, ringde postens kundtjänst (som för övrigt var mycket trevlig!) och frågade om dom kunde kolla var paketet var. Den trevliga kundtjänst-damen kollade upp på datorn och gjorde ett par samtal och gissa vad: Paketet låg på paket-centralen jag just besökt!

 

Undra om man kan få db.com att skicka grejer med ASG i forsättningen...

 

.:def:.

 

[inlägget ändrat 2002-08-26 17:41:28 av def]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du beskriver är en så kallad _-pingPong-_ effekt, vilket är väldigt jobbigt som kund :-(((

 

Sensmoral försök aldrig hämta ett paket på en måndag.

Snubben du pratade med på paket-centralen hade troligtvis dagen efter.

 

Hoppas du får ditt paket tillslut.

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Ju mer jag hör, desto mer bävar jag inför nya Posten. Hittils har vi kvar gamla Posten men det dröjer bara ett par veckor tills det totala kaoset träffar Stockholm.

 

Det är ju bara att hoppas att det ordnar upp sig nångång i framtiden...

 

 

/Nisse

---

Frånsett att det inte fungerar, hur tycker ni att det verkar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NisseSthlm skrev:

Frånsett att det inte fungerar, hur tycker ni att det verkar?

"-Det är ingen riktig Post..."

För mig har det funkat hyfsat.

 

När jag skaffade HemPc skulle man få gratis program direkt hem i brevlådan.

Tyvärr bor jag i lägenhet, fick snällt trava ner till OK/Q8 och hämta mitt "skrymmande" brev.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..hmm, känner igen det där def... fast såvitt jag förstått har Posten sabbat företagspaket till privatpersoner (problem vid beställning ifrån DB exempelvis) såtillvida att paketet skickas å behandlas som ett lågprioriterat ekonomipaket av sämsta rang, och dessutom måste ligga på paketcentralen i en osorterad vagn ett par dygn innan dom sorterar dem, eftersom "det är ekonomipaket - måste juh vänta lite på utdelning" typ... :(

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...osorterad vagn ett par dygn innan dom sorterar dem, eftersom "det är ekonomipaket - måste juh vänta lite på utdelning" typ... :(

 

Borde inte ett sådant paket vara dyare? För det tar upp lageryta under en längre tid och yta kostar pengar.

 

/Johnny

Jag tror på Robert Lind i Kramfors!

http://www.johnnyronnberg.com

http://www.johnnyronnberg.com/weise - Weise kan tänka sig att fortsätta!

http://www.johnnyronnberg.com/fuglesang - Christer Fuglesang - första svensk i rymden!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh ?

Jag besökte tre olika Post-kontor i Stockholm i fredags. Kaoset har börjat. På varenda en höll dom på att bygga om till "Svenska Kassaservice".

__________________________________

Sakta men säkert ska jag äta upp dom !

b all the *nörd* u can b - Tekno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte ett sådant paket vara dyare? För det tar upp lageryta under en längre tid och yta kostar pengar.

 

Jo men det är det juh oxå! :) ..man betalar juh för ett företagspaket blått, å det behandlas som ett sunkigt ekonomipaket med extra väntetidstillägg ;7

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Det kanske är olika på olika håll i Stockholm. Iofs är gamla postkontoret intrett i 100% spånplattor, på väg att bli Svensk Kass service, men det är fortfarande gamla Posten (i nån vecka till). Och varken OK eller Vivo har blivit postkontor ännu.

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag åkte tillbaks och hämtade ut paketet så nu sitter jag på min nya dator och skriver det här iaf :)

 

Men jag tycker inte det är meningen att man ska få jobba så här hårt för att få tag på ett paket som faktiskt skickats som företagspaket...

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

På sätt och vis förstår jag posten när det gäller företagspaket till privatpersoner..

 

Företag har oftast öppet på kontorstid. På kontorstid levererar posten sina företagspaket.

 

Privatpersoner är oftast INTE hemma på kontorstid (då privatpersoner oftast jobbar på företag då!).

 

Postens bilar (eller deras "underhuggares") körde förr omkring till en massa privatpersoner med företagspaket utan "nytta", eftersom privatpersonerna inte var hemma.

 

Det bästa vore väl om Posten skulle införa en "företagstjänst" där man levererar företagspaket till privatpersoner mellan klockan 18 och 24... Då är ju de flesta hemma ändå..

 

MVH

pedagogen -är själv arg, men förstår Posten som i flera år kört ut paket till folk som inte är hemma..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte märkt någon skillnad än, men jag antar att vi här i GBG fortfarande har "gammla" posten.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem... Jag beställde grejor från Dustin och på deras hemsida kan man se exakt vad som händer med paketet. I detta fall hade det lämnat Sthlm Söder och inkommit till Malmö och sedan vidare till Ängelholm (där jag bor). Paketet borde ha varit hos mig senast kl 16.30. Det var det inte. Kl. 17.58 ringer jag "Posten" (paketcentralen). Då säger det spånet som svarade att "Vi har returnerat paketet för att chauffören hittade inte adressen". Nähä?!??! Men min telefonnummer står på paketet, han kunde väl ha ringt? Men nääää, det kan dom inte. Chaufförerna har inte telefon med sig!!!! Vad är detta? Är det såhär vi vill ha det?

 

Det slutade med att jag fick betala returfrakt till Dustin plus att jag fick beställa samma prylar igen. Men den här gången var dom slut, fick vänta 7 dagar på dem. Men detta är givetvis inte allt. Denna gång lyckas dom placera paketet i ÄLMHULT! Det tog 3 dagar (!!) innan dom lokaliserat paketet och fått det till Ängelholm.

 

Bara för att nämna en av de 19 gånger som dom klantat sig...

 

Dessutom; Det företag som är "Paketcentral" är inte det företag som kör de gula bilarna. Och inget av dem är det företag som kallar sig "svensk kassa service". Och de tre bolagen sammarbetar inte mer än att de har gul färg i logotypen...

 

[inlägget ändrat 2002-08-26 22:31:08 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Måste vara nåt regionalt; när jag beställer ifrån DB med företags paket så kommer det hem till dörren (Å andra sidan har jag visserligen ett företag registrerat på min adress...)

 

Fast nu är ju posten så nära, så jag skickar det till "post kontoret" istället, blir billigare.

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är just för att du har ett företag registrerat som du får det hemskickat!

 

Fick ett tips av hon på paket-centret, hon sa att man skull skriva AB efter namnet om man ville ha det hemskickat även som privatperson.

Typ Nils Nilsson AB :)

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Hittade på Posten.se

Det nya Posten kommer att nå dig [Göteborg] någon gång mellan oktober-december 2002.

 

I Stockholms län har man tydligen hållit på sen april och kommer bli klar i december.

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore väl om Posten skulle införa en "företagstjänst" där man levererar företagspaket till privatpersoner mellan klockan 18 och 24... Då är ju de flesta hemma ändå..

 

Hempaket går ju ut på ungefär det, då ringer de och bokar en tid mellan 17 och 21.

Brukar funka bra bortsett från att de av någon anledning inte tar kort. Vore jag paketutdelande brevbärare skulle jag alla gånger föredra kort framför att knata omkring med de tusenlappar senaste leveransen skulle lösas med. De ynka pengar det eventuellt skulle kosta dem att ta kort skulle vara en billig slant jämfört med alla andra säkerhetsåtgärder för att minska rånrisken kostar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Posten begär att man ska vara brottsling nu också? Kanske inte så stort brott, men du får inte använda bokstavkombinationen AB i ett namn om du inte har ett AB.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ Nils Nilsson AB

 

Nä men AB Nils Nilsson...för man kan ju hetea "AlfBenny Nils Nilsson" OBS inte ALF-Benny utan ALFBENNY....så man kan väl knopa lite...:) Vad man kanske önskar heta iaf, i vissa situationer..

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...