Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-KORT


r3m3dy

Rekommendera Poster

Har ett probb :/ med ett Jetway 878 det funkar att få tvproggramen in på bildskärmen så långt funkar allt.. men sen när jag skall ta en capture asså rippa typ ;) så får jag inget ljud på filerna jag har kopierat har provat att koppla på alla möjliga håll men det blir inget ljud

 

sen den andra frågan

 

nån som vet nån bra Guide på svenska hur man rippar tex med Virtual Dub???

 

//Tacksam för svar

 

 

 

// Bandbredd åt alla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.daft.t.se har en bra guide om hur man spelar in från TV. Vilka program han använder minns jag inte - men det fungerade för mig.

 

För att få över ljudet behöver du en kabelstump mellan tv-kortet och ditt ljudkort. Den ska sitta mellan line out och line in - men det hade du säkert listat ut själv. Sen måste du aktivera din ljudingång så inte Windows förväntar sig att ljudet ska komma via mic-ingången. (Kontrollpanelen - ljudegenskaper och inspelning)

 

Lycka till!

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

---------

Från TV till DivX heter guiden.

 

[inlägget ändrat 2002-08-27 10:13:42 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen aning om vilket os du kör - men vi antar Win98. Har du XP saknar du kanske högtalarikonen men...

Dubbelklicka på den lilla högtalaren nere till höger. Alternativt leta dig in i kontrollpanelen och sedan Ljud och multimedia eller vad det kan heta på svenska (Sounds and Multimedia). Klicka på fliken ljud - knappen Volym/Volume och sedan Arkiv - Egenskaper och sedan Inspelning. Där ser du vilken ingång som är aktiverad (kryss under volymstapel).

Lämpligtvis bör Line In vara ikryssad och volymen ska vara uppställd.

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

[inlägget ändrat 2002-08-27 12:45:18 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...