Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-text


Marqs

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Har någon något tips om vilken brännare jag ska byta till för att kunna bränna audioskivor med cd-text?

Jag har nyligen köpt en Yamaha 4416E som skulle klara av detta, men när jag ska bränna en skiva så säger brännarprogrammet att min brännare inte stöder cd-text. Från Yamaha säger man att det ska fungera. Jag har använt Nero och en del andra program i mina försök. Får jag ingen ordning på det här snart så tänker jag byta brännare, därför vill jag veta vilken brännare jag ska byta till.

 

Ha det!

 

/Marqs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...hur går du då till väga?

Vilken firmware-version har du? Om du tittar på information om din brännare, står det då att den stöder cd-text? För mig är den rutan inte förkryssad.

Tittade just på Yamaha´s hemsida och där står det att nuvarande modeller inte stöder cd-text. Jag fattar ingenting! =)

Jag antar att du har testat att spela upp dina cd-textskivor i en cd-spelare, vilket har fungerat, eller?

 

/Marqs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CD-text innebär att man kan skriva in bl a låttitlar när man bränner musikskivor. Du behöver givetvis en cd-spelare som klarar av att läsa den informationen. Har du inte det så kan du inte se t ex låttiteln, men skivan fungerar som vanligt ändå.

Hjälpte det?

 

/Marqs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...